Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Paní Světlano,

ačkoli jsem oba Vaše kritické články zaznamenala už dříve, původně jsem si myslela, že tento spor "nechám koňovi" (tím spíš, že mě samotnou ani ve snu nenapadlo do dané soutěže přispět), ale dnešní vyjádření organizátorů soutěže (http://info.blog.idnes.cz/c/476682/dodrzela-porota-pravidla-u-letni-povidkove-souteze.html) mi poměrně výrazně hnulo žlučí. Můj komentář k věci, pokud Vás zajímá, najdete v diskusi pod ním. Srdečně zdraví -hč-.

0 0
možnosti
Foto

Hezkou neděli, paní Kadeřábková. Chtělo by se mi napsat, že chápu Vaši frustraci. Nicméně, chápu ji pouze do té míry, že mantinely dané porotou byly ve finále prolomeny a že Vás to nemile překvapilo. A to skutečně ve dvou případech, tedy v tom mém a pana Boháčka. Mám tu čest mít za sebou pár literárních střetů a ne vždy vycházet vítězně. Ale nikdy by mne v pozici poraženého ani nenapadlo vrhnout se s takovým zanícením na texty porotou lépe hodnocených kolegů, abych jim počítala úhozy, či hodnotila použití slovních druhů (zde bylo jasně hovořeno o libovolném tvaru, takže bych to dál nerozporovala). Ona totiž literatura je umění. A umění nemůžete svázat do kozelce. A pokud jej budete chtít svazovat na základě daných mantinelů za každou cenu, nevyleze vám na konci nic moc kvalitního. Takže je to asi tak, že někdo dokázal svou myšlenku ztvárnit v povídce v souladu s požadavky a někdo ze své myšlenky neustoupil, byť za cenu risku, že bude diskvalifikován pro nadpočet úhozů. Svou myšlenku ztvárnil a to pro něj, jako tvůrce bylo zásadní. Ta myšlenka pro něj, jako pro literáta, totiž byla důležitější než mantinel úhozů. Nemohu tedy hovořit za pana Boháčka, ale za sebe to říkám. Literatura má totiž nejvyšší úlohu v tom, že rozdává jakýsi LIDSKÝ ROZMĚR. A pokud porota shledala, že tento lidský rozměr ji u některého autora oslovil do té míry, že prolomila mantinel pravidel a uznala povídku i přes nadpočet úhozů, je to její právo a vysvětlení byste měla požadovat především od ní. Já jsem samozřejmě překvapena mile, neboť jsem na finále neaspirovala ani náhodou. Nicméně je potěšující zjištění, že alespoň beletrie může ještě volně dýchat a že porota se skládá nikoli z účetních počítajících každé písmenko, ale z osob s citem pro vyjádření. Přejte a bude Vám přáno:-)

2 6
možnosti

Takže ti, kdo se drželi zadání soutěže, si za to, že nebyli vybráni vlastně mohou sami a dobře jim tak? 

Nechali svou práci dobrovolně osekat podmínkami a vrhli se do soutěže, o které se domnívali, že bude přímá a nebude se v ní podvádět. 

Své umění pak nakonec museli poměřovali s někým, kdo si nedělal násilí a proto mohl pracovat úplně jinak, měl svého druhu doping a výhodu. 

Jak se na něco podobného  nahlíží ve sportu?

7 1
možnosti

Dobrá práce, paní Světlano. R^ Pořádek musí být a pravidla by se měla dodržovat, přes to zkrátka nejede vlak. 

Přiznám se Vám, že mě osobně asi nejvíce zklamal pan Boháček (promiň, Karle). Trochu ho znám, je to milej kluk, všechno, ale pro Kristovy rány, z té jeho povídky to léto vůbec nedýchá! Moje představa o létu, to je teplé slunné počasí, krátká trička a šortky, u dívek zase krátké sukně, vzdušné letní šaty apod. Snad mi rozumíte, co přesně mám na mysli, paní Světlano. Ale nic z toho v povídce pana Boháčka nenajdeme! Kdyby do svého textu zakomponoval alespoň tu "pitomou" zmrzlinu, tak neřeknu ani popel, ale ani tohle ho nenapadlo... 

Jak říkám, asi největším zklamáním finálového výběru byl pro mě právě on. Naopak, Váš příkladný postoj k celé věci chválím a velmi ho oceňuji. Svůj čas jste rozhodně nepromarnila a jenom díky Vaší píli a důslednosti byly odhaleny nešvary, které by nám, běžným pozorovatelům, zůstaly ukryty. A právě za to, paní Světlano, Vám patří náš velký a zasloužený dík. Jen tak dál! R^

7 0
možnosti
Foto

Za sebe si dovolím přidat dvě poznámky.

1. Přijde mi trochu nefér, že deset finálových povídek představuje osm autorů. To znamená, že dva další jiní autoři potencionálně přišli o šanci se ucházet o přízeň čtenářů. Pravidla to sice nezakazují, ale cenu fair play bych za to neudělil. I když lze protiargumentovat, že třeba by díky tomu autoři dvou povídek třeba měli vybránu to horší a ztratili by šanci vyhrát. To je ale argumentace z "křišťálové koule" - takto by třeba jednou mohlo soutěžit 10 povídek od jednoho autora, když to přeženeme ad absurdum.

2. Bez jakýchkoli osobních tendencí: profesionálové, ba ani tzv. polo profesionálové by neměli brát šanci blogerům. Chápu, že by tím svět přišel třeba o skvělou povídku Zdeňka Merty, ale jak může běžný bloger soutěžit např. proti textaři, profesionálnímu umělci? Takto by mohli být nahlíženi např. i blogeři, kteří již vydali minimálně dvě knihy - a budiž jim to přáno. Možná by za to stálo udělat prostě dvě kategorie - "zkušené" a "nezkušené".

To by třeba jeden z důvodů, proč jsem se nezúčastnil já sám. Vystudoval jsem umělecký obor, kde psaní textů svým způsobem lze i předpokládat. Pominu-li fakt, že se nepokládám za génia slova (má profese vyžadovala jiný druh psaní), pak druhým důvodem je to, že mne nenapadlo nic jiného, než povídková humorná hříčka na téma, jak si admini iDnesu vyjeli v létě na víkend k vodě. A to by skoro určitě nezkousli. Přísloví "co se škádlívá, to se rádo má" tady nějak nefunguje. ;-) Takže mně nezbyde než vás v tomto směru odkázat na vydání mých pamětí, díl IV nebo V, kde možná ta povídka bude. Ale, pokud se toho dožiji, tak to bude nejdříve v důchodu a na to mám ještě 6 let čas. V

3 0
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Milý pane, zadek neumejvám žádnému muži, nikdy. Tudíž je Vaše tvrzení dosti domýšlivé. 

K povídce se perex zpravidla nepíše. Pokud jste ho napsal, je to Vaše věc. A znaky jsem brala od nadpisu, tudíž kdybyste měl v závorce ještě i letní povídka, tak bych počítala i tyto znaky. Z toho vyplývá, že nelžu.

1 0
možnosti

Paní Světlano, trochu od věci : nevíte, kam se poděla Vaše i moje oblíbenkyně Alžběta Pondělíčková?

Mimochodem, máte pravdu, ale když nejde o život, jde o mísu nudlí:-)

0 0
možnosti

Dášo, nebojte, nezmizela. Zase brzy něco napíše. Neměla k dispozici jen internet.

0 0
možnosti
Foto

J86a30n72a 85M94a53j53o84v54á

12. 9. 2015 21:18

Franta s Honzou hádali se o čepice...

Víte, jsem poměrně zastánkyní dodržování pravidel a když se do něčeho pouštím, jsem v tom spíše úzkostní (asi profesní deformace), ale...stojí vám tohle za to, abyste tím trávila a kazila si víkend? Už jste upozornila...a stavět pranýře je možná už nadbytečné?

2 0
možnosti

Nebylo nutné dodržet tvar povinných slov, ale jejich absence vyřazovala povídky z finále.

nakukovat,  překvapivý, vlnka. Absence těchto tří výrazů znamená diskvalifikaci pro finále. použít je můžete v libovolném tvaru, odvozená slova typu mikrovlnka ale nikoli.

0 0
možnosti

Překvapivě tam být však nemůže.

0 0
možnosti

Já teda musím k těm znakům... Pravidla zní:

- maximální rozsah je cca 5600 znaků s mezerami. Tedy cca to splňuje většina finalistů...

1 0
možnosti

Znaky nebyly jediným kritériem a pokud šlo přímo o ně, tak je splnilo osm povídek z deseti.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS