Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

U gynekologa aneb Proč se nehrnu do porodnice

„Nejlepší je, když vás nastříhnou. U prvního dítěte mě nenastříhli a celá jsem se roztrhla,“ líčila s chutí statná pětačtyřicátnice své sousedce, která seděla v křesle po její levici. Ta však zavrtěla hlavou. „Pro mě bylo tedy lepší, když mě nenastříhli.“

Střídavě jsem zelenala a bledla, myslela jsem, že ještě chvíli a zaručeně to se mnou sekne. Proč nepřestanou? Ptala jsem se sama sebe a vážně zvažovala možnost, že odtud uteču a už se sem nikdy, ale opravdu NIKDY nevrátím.

„Ba ne,“ odporuje ta první. „Když jsem se roztrhla, bylo to vážně hrozný. V bolestech jsem přijela do porodnice a tam mě sestry ujisitly, že rodit ještě rozhodně nebudu a ať si nevymýšlím, že pan doktor spí a že ony ho rozhodně budit nebudou. - No, jenže to se pěkně spletly. Kubík si říct nedal a kašlal na to, že pan doktor spí. Prostě najednou, když jsem byla v noční košili, ukrutná bolest a hlava venku. No, naštěstí to bylo rychle a sestry nenapadlo Kubu přemlouvat, aby zase zalez´ aspoň do té doby, než se pan doktor vzbudí,“ sdělovala zjevně s potěšením, že jí všechny přítomné naslouchají. „Ale abych se vrátila k tomu hlavnímu – natrhla jsem se a šíleně to bolelo. Bolesti v těch místech jsem měla až do druhého porodu, ale to už probíhalo celé v pohodě,“ dodala ještě. „Asi každému vyhovuje něco jiného,“ pokrčila rameny druhá žena, „mně zas vyhovovalo, když mě nenastříhli.“

Pomóóóc! Řítím se na toaletu, abych do záchodové mísy vyhodila obsah žaludku. To snad ne. S úlevou jsem si začala uvědomovat, že to není zas až tak hrozné. Vlastně nejsem těhotná, tak co blbnu? Vrátila jsem se do čekárny a říkala si, že po téhle „terapii“ stejně ani žádné antikoncepční pilulky potřebovat nebudu, protože na sex nebudu mít chuť ani omylem. Nic není stoprocentní. Riskovat, že bych mohla už teď absolvovat tak příšerné martýrium, které jsem právě slyšela, se mi opravdu nechtělo.

„Slečno, my jsme vás vyděsily? Ale to nesmíte brát tak vážně. Porod není to nejhorší,“ ujistila mě ta, co se jí před léty narodil Kubík, kterému mohlo teď být zhruba jako mně, odhadovala jsem. Aniž bych odpověděla, připojila se k hovoru další. „Vážně to nemusí být takový horor, co jste právě slyšela.“

No, to je sice moc hezký, ale nějak tomu nevěřím, jen jsem se ušklíbla.

„Další!“ křikla sestra, která nechala do ordinace otevřené dveře, abych do nich mohla vlézt. Byla jsem na řadě. Ačkoliv jsem nikdy ke gynekologovi nechodila s nadšením, tentokrát jsem byla ráda, že nemusím být v čekárně. To jsem ovšem nevěděla, co mě čeká odpoledne na babské slezině.

Sešlo se nás šest ženskejch. Trochu jsme probraly mizernou současnost, zavzpomínaly na školní léta a pak se vrhly na téma téměř aktuální, neb věk jsme na to měly všechny, leč ani jedna z nás se na roli maminy prozatím necítila.

„No, já bych ještě nějakou tu dobu počkala,“ řekla Marta, jejíž sestře se nedávno narodila malá Terezka. „Jako, když jsem slyšela, jak ségra líčila zážitky z porodnice, myslela jsem si, že snad špatně slyším.“

„Prosím tě, proč?“dožadovala se odpovědi zvědavá Alice, která hlasitě srkala brčkem Colu. Měla jsem sto chutí jí jednu vrazit, ať nemá debilní otázky. Jenže stejně bylo pozdě.

„Holky, muselo to bejt pekelný. Si představte, že ségru normálka ty sestry přivázaly!“

„Kecáš!“ řekly jsme takřka sborově.

„Fakt!“

„Neblbni, nejme ve středověku,“ nechtěla se nechat přesvědčit zvědavá a nedůvěřivá Alice.

„Taky jsem tomu nechtěla věřit, ale opravdu. Prostě jí přivázaly ruce a nohy a odůvodňovovaly to tím, že je prvorodička. Ani nemám chuť vám to tady líčit. Ale fakt síla. V tom středověku to snad bylo lepší.“


Tak to je vážně super. Vypadá to, že se do porodnice s takovou nedostanu ani v důchodu. Nebo odrodím doma. Je to prý sice nebezpečné, ale umřít může člověk i na sále. Tak o co jde? Jen o život.






Autor: Světlana Kadeřábková | sobota 14.3.2009 19:29 | karma článku: 21,31 | přečteno: 2298x
  • Další články autora

Světlana Kadeřábková

Když ve Velké Británii sněží, dějí se věci nečekané

Od úterý večer v Glasgow sněžilo, nevypadalo to vůbec hrozně, spíš tak že všechno ráno roztaje. Ve středu jsem se probudila do vánočně zasněženého Glasgow. Lidé ze střední Evropy žijící ve Velké Británii mají ze sněhové nadílky

1.3.2018 v 21:38 | Karma: 20,87 | Přečteno: 982x | Diskuse| Cestování

Světlana Kadeřábková

Moje Proměna čili ne Kafkova

Zpočátku jsem se na neděli těšila, ale čím víc se přibližovala, nějak jsem ztrácela odvahu. V ledničce opravdu byly tři tabletky, ale co když byly cestou do pekla?

14.2.2018 v 21:59 | Karma: 9,32 | Přečteno: 165x | Diskuse| Poezie a próza

Světlana Kadeřábková

O tom, jak jsem poskytla rozhovor pro rádio BBC

Bylo by se to nikdy nestalo, kdyby neexistovaly žádné náhody. Od té doby se vše začínalo ubírat tím lepším směrem.

11.2.2018 v 12:14 | Karma: 13,44 | Přečteno: 502x | Diskuse| Kultura

Světlana Kadeřábková

Více než rok bez blogu

Dlouho jsem se tu neukázala. Hodně věcí nakonec dopadlo úplně jinak, než jsem si myslela. O super moderní college v Glasgow už nejspíš nic nenapíšu, začínám novou životní kapitolu.

10.2.2018 v 21:27 | Karma: 11,36 | Přečteno: 343x | Diskuse| Ostatní

Světlana Kadeřábková

Moderní škola s unisex záchodkama

Tak je to tady! Myslela jsem si, že unisex záchodky na školách navzdory debatám v jejich prospěch nikdy nebudou. A vida, do jedné takové školy, kde je mají, právě chodím.

24.9.2016 v 21:06 | Karma: 28,45 | Přečteno: 2166x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Na trati z Břeclavi do Přerova srazil vlak člověka, muž na místě zemřel

4. května 2024  14:23

Srážka vlaku s člověkem uzavřela v sobotu od 13:00 trať mezi Nedakonicemi a Moravským Pískem. Muž...

Arabské státy potírají propalestinské demonstrace. Obávají se revoluce

4. května 2024  14:02

Vůdci řady arabských států tvrdě zasahují proti propalestinským demonstrantům, z nichž některé...

Prokremelští motorkáři přijeli na hřbitov do Brna, chtějí až do Berlína

4. května 2024  8:57,  aktualizováno 

Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...

Třetí stupeň poplachu, 13 jednotek hasičů. Na Zlínsku hoří kovošrot

4. května 2024  13:06

V Tlumačově na Zlínsku hoří kovový šrot, na místě zasahuje 13 jednotek hasičů. Vyhlášen byl třetí...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1906x
Vzdálená příbuzná Johna Boka a docentky DAMU Majky Bokové (23/6/1945 - 12/07/2015).

Hraničářka poražená v boji s prokrastinací, toužící po absolutní nezávislosti a po týdnu složeného ze samých nedělí.

V jistých oblastech neoblomná puritánka, v určitém směru  je jejím pravým opakem. 

 Žije ve Skotsku.

Chtěla by umět psát fejetony.

V současné době má rozdělané tři knížky najednou a je zvědavá, zda se jí podaří dotáhnout je do konce. S tím dotahováním má zásadní problém. Nicméně sní o tom, jak by bylo krásné být spisovatelkou.

Je skalní čtenářkou a velkou fanynkou Alžběty Pondělíčkové.

Udělen titul: baronka ze Všenor