Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H80e93l81e81n19a 40Č66í43ž35k21o58v28á 9901791492688

Paní Světlano,

ačkoli jsem oba Vaše kritické články zaznamenala už dříve, původně jsem si myslela, že tento spor "nechám koňovi" (tím spíš, že mě samotnou ani ve snu nenapadlo do dané soutěže přispět), ale dnešní vyjádření organizátorů soutěže (http://info.blog.idnes.cz/c/476682/dodrzela-porota-pravidla-u-letni-povidkove-souteze.html) mi poměrně výrazně hnulo žlučí. Můj komentář k věci, pokud Vás zajímá, najdete v diskusi pod ním. Srdečně zdraví -hč-.

0/0
14.9.2015 13:51
Foto

M33a28r19t73i27n 52F95a16l85t23ý91n 9451776944378

A teď to pěkně schytám http://faltyn.blog.idnes.cz/c/476688/vyjadreni-predsedkyne-poroty-klary-kubickove-je-odrazem-nasi-spolecnosti.html

0/0
14.9.2015 13:13
Foto

L40u40c34i17e 26P53a48s42e97k38o51v28á 5190595512

Hezkou neděli, paní Kadeřábková. Chtělo by se mi napsat, že chápu Vaši frustraci. Nicméně, chápu ji pouze do té míry, že mantinely dané porotou byly ve finále prolomeny a že Vás to nemile překvapilo. A to skutečně ve dvou případech, tedy v tom mém a pana Boháčka. Mám tu čest mít za sebou pár literárních střetů a ne vždy vycházet vítězně. Ale nikdy by mne v pozici poraženého ani nenapadlo vrhnout se s takovým zanícením na texty porotou lépe hodnocených kolegů, abych jim počítala úhozy, či hodnotila použití slovních druhů (zde bylo jasně hovořeno o libovolném tvaru, takže bych to dál nerozporovala). Ona totiž literatura je umění. A umění nemůžete svázat do kozelce. A pokud jej budete chtít svazovat na základě daných mantinelů za každou cenu, nevyleze vám na konci nic moc kvalitního. Takže je to asi tak, že někdo dokázal svou myšlenku ztvárnit v povídce v souladu s požadavky a někdo ze své myšlenky neustoupil, byť za cenu risku, že bude diskvalifikován pro nadpočet úhozů. Svou myšlenku ztvárnil a to pro něj, jako tvůrce bylo zásadní. Ta myšlenka pro něj, jako pro literáta, totiž byla důležitější než mantinel úhozů. Nemohu tedy hovořit za pana Boháčka, ale za sebe to říkám. Literatura má totiž nejvyšší úlohu v tom, že rozdává jakýsi LIDSKÝ ROZMĚR. A pokud porota shledala, že tento lidský rozměr ji u některého autora oslovil do té míry, že prolomila mantinel pravidel a uznala povídku i přes nadpočet úhozů, je to její právo a vysvětlení byste měla požadovat především od ní. Já jsem samozřejmě překvapena mile, neboť jsem na finále neaspirovala ani náhodou. Nicméně je potěšující zjištění, že alespoň beletrie může ještě volně dýchat a že porota se skládá nikoli z účetních počítajících každé písmenko, ale z osob s citem pro vyjádření. Přejte a bude Vám přáno:-)

+2/−6
13.9.2015 9:10

D35a19n11a 73T17e28n44z66l25e87r 5570142855813

Takže ti, kdo se drželi zadání soutěže, si za to, že nebyli vybráni vlastně mohou sami a dobře jim tak? 

Nechali svou práci dobrovolně osekat podmínkami a vrhli se do soutěže, o které se domnívali, že bude přímá a nebude se v ní podvádět. 

Své umění pak nakonec museli poměřovali s někým, kdo si nedělal násilí a proto mohl pracovat úplně jinak, měl svého druhu doping a výhodu. 

Jak se na něco podobného  nahlíží ve sportu?

+7/−1
13.9.2015 10:09
Foto

L10u35c18i28e 93P15a79s57e81k20o27v14á 5190595312

A proto literatura a umění nesoutěží na Olympiádě...protože to není sport měřitelný stopkami a drahami. Napsat více slov nebylo zakázáno.  Dopředu byl autor obeznámen s rizikem diskvalifikace. Takže o podvodu tu nemůže být řeči. Toto je věcí pouze poroty. A že si někdo netroufl riskovat vyšší počet úhozů a věřit ve svou šťastnou hvězdu? Ano, to je čistě věc jeho osobní odvahy. Pěkný den:-)

0/−8
13.9.2015 10:21

D91a43n94a 42T77e94n57z78l61e16r 5780352535513

Nezlobte se, ale tohle není ani umění, ani literatura. Byla to jen a jen malá "sportovní" soutěž s omezeními, která by skutečný spisovatel a umělec nikdy neakceptoval. :-)

Snažíte se přehodit vinu z podvodu na porotu. OK, bezesporu svůj podíl má. Ovšem rozhodnutí, poslat do soutěže povídku, která byla "cinknutou kartou", jste udělala vy sama. 

Stejně jako váš kolega Boháček, vychutnejte si to své vítězství. Dole jsem se ho zeptala, jestli nemá chuť z finále odstoupit. Nenamáhal se ani s odpovědí. Vám tu otázku, myslím, také nemusím dávat, co?

+3/0
13.9.2015 10:37
Foto

L16u90c44i29e 48P92a57s93e46k97o42v46á 5260595782

Děkuji za přání. A ráda vam odpovím. Ne, neodstoupim. Vždyť v podstatě o nic neběží, jen takova mala sportovní soutěž pro pobavení.  Takže nic, kvůli cemu by stalo za to kazit si pěkný den;-)

0/−4
13.9.2015 11:21

D80a73n32a 12T87e30n39z77l52e79r 5120742805663

Kdyby tohle řekl jeden z těch účastníků, čí povídky byly vyřazeny proto, aby se do finále dostaly ty, které sice podmínky nesplnily ale, jak se zdá, porotu "oslovily jinak" - tak bych těm slovům i věřila.

+2/0
13.9.2015 13:10
Foto

N22a12ď70a 59D19u88b61c32o67v20á 7265840744835

Víte, paní Paseková, já vám postup do finále opravdu přeju a z ničeho vás neobviňuji, ani bych vás nenabádala k nějakémuv odstoupení, z vaší strany není důvod. Takto rozhodla porota a porota by mohla ale nemusí zdůvodnít, proč rozhodla jak rozhodla. Jiná otázka je ta, že jestliže zadavatel, který vyhlásí své podmínky je sám poruší, pak je to neomluvitelné, zrovna tak jako i ve všech jiných porušování podmínek ( třeba výběrová řízrní). Bohužel je zde v Česku takový přístup, že se ještě takové jednání bagatelizuje a proto to zde vypadá tak, jak to vypadá. Jestliže někdo zaváže cosi podmínkami, pak by neměl akceptovat jejich porušování, protože semu to hodí, i když je to svobodomyslný přístup k umění, nebo jakýkoliv jiný důvod. To jemůj názor.

+2/0
13.9.2015 19:44

M26a60g14d72a 55J90o41g75h10e82e73o49v41á 7208773179456

Nechce se mi ani věřit, že to myslíte vážně. Docela trapné.

0/0
13.9.2015 12:41
Foto

R31a96d83k57a 46K19i78e16l42b93e16r89g16e50r83o57v83á 6863207130114

...více textu- více odvahy...Proboha, Hemingwayi, Lustigu, mistři  v umění šktrat vlastní text ku prospěchu věci - vy to vidíte - čtete!

Asi takto: historka Mariána Labudy - Rudolf  Hrušínský musel na tři týdny jet za komunistů točit do Moskvy a po tejdnu napsal Labudovi pohled. A na něm bylo jen toto : Ježíšimarijájósefe. Rudla.

Srovnat jakýkoliv Váš text, co se délky a obsahu týká s tímto - a naroste tu dojem - že s prominutím Rudla toho řekl  a moudře a vševýmluvně obsáhnul víc.

+1/0
13.9.2015 13:45
Foto

L90u16c26i79e 91P91a52s73e66k63o48v19á 5730175152

Pokračujte v poklidu. Jsem s vaši frustraci smirena. Vybití agrese očišťuje, to je obecne známo, takže pokud se vam uleví, jen do toho. .;-)

0/−1
13.9.2015 14:16
Foto

R68a51d31k54a 24K65i14e16l83b91e22r71g70e47r49o13v60á 6363527390544

...vybití, agrese, frustrace, smířena ... což méně patosu a hysterie a více uvolnění ve slovech? Pravda - tentokrát jste to zaplaťbůh capslokem nezvýraznila, ba ani v perexu jako pro hloupé nevysvětlila. No a...vida - konečně píštete krátce. Držím palce.

0/0
13.9.2015 15:00
Foto

J20a90n81a 70M68a41j34o87v46á 4475832956693

nezlobte se, ale to je opravdu špatná, ba alibisticky hloupá argumentace. Jestliže existuje zadání a vy ho znáte, pak je třeba ho dodržet, chcete-li se ucházet o vavříny. Nebo nedodržet s vědomím, že sice publikujete, ale pro své srovnání se schopnostmi ostatními jaksi "mimo soutěž". 

Argument, že porota může nedodržet pravidla, protože beletrii nelze svázat je nesmyslný a slušelo by vám vnímat, že to píšete jen proto, že právě vy jste tím VIP, který (metaforicky) překočil povolenou rychlost v obci a místo pokuty dostal metál.

+7/0
13.9.2015 10:15
Foto

J90a78n80a 36M21a87j29o45v78á 4405882416253

Nevím, co je to za móda dělati si zásluhy z porušování pravidel, velmi mi to připomíná jistou blogerku, která maže články, které se nesetkaly s kladným ohlasem a na připomenutí kodexu reaguje tím, že jí za to admini "neuřežou uši".

+5/0
13.9.2015 10:17

D31a36n19a 37T28e91n46z46l37e26r 5430182755813

:-) ano také mi ji to připomnělo - a její hlášku "To vy nevíte, že já to tak přeci dělám vždycky?" 

Zdá se, že tihle lidé mají zvláštní schopnost sebeobelhávání.

+1/−1
13.9.2015 10:39
Foto

Š18á46r92k22a 41M44e58d58k29o66v81á 7954625966380

Teď koukám, že jsem nahoře dala plus,ale bylo neúmyslné. Začetla jsem se do komentáře a klikla jsem bezděky.

Ale nedala bych ani mínus. S něčím v tom komentáři i souhlasím.

0/0
13.9.2015 14:51

D88a63n71a 42T50e49n86z50l19e31r 5490862935183

Svět je barevný. R^:-) Vždycky se dá s něčím souhlasit, u každého. Takových těch pouze černých lidí je jen pár. Naštěstí.

+1/0
13.9.2015 15:32
Foto

L69u44c43i97e 56P83a86s29e20k32o58v28á 5670395792

Já se nezlobím, paní Majová. Nikdy a na nikoho, proto, že by mi vadil odlišný názor. Nemám s tím problém. Nepopírám, že je pozoruhodné, že porota prolomila mantinely, nicméně v rámci vyhledávání talentů je to často věc potřebná. Když někdo, dejme tomu "povolaný", ucítí jiskru (a to nemluvím o sobě, neboť tak vysoce o svém psaní nesmýšlím), tak se rozhodne do ní fouknout (v zájmu vyvolání ohně) i za cenu nabourání pravidel. Ale opakuji, že ostatní účastníci nejsou nesvéprávní a mohou směřovat své výtky, manifestace a protesty na porotu. Tam se ptát....

0/−2
13.9.2015 10:33

D48a63n29a 14T95e86n38z91l98e53r 5410302515833

Nemyslím, že tu někdo hledá talenty. To by je neohraničoval veselými a nesmyslnými pravidly. V podobných soutěžích jde o pobavení, smysl pro společnou akci lidí, kteří se účastní dobrovolně, dají do toho svou energii a srdce. Omlouvat podvod tím, že jste podle vás natolik výjimečná a talentovaná, že porota prostě "musela" kvůli vám změnit pravidla? 

Och ;-) ... on je nakonec Boháčkův přístup (mlčení) daleko lepší. Kdo by to byl býval řekl... nevycházím z údivu.

+2/0
13.9.2015 10:46
Foto

J51a96n11a 60M12a44j78o62v85á 4395482206303

ano, v tomto případě je dobré mlčet.

0/0
13.9.2015 15:34

D34a91n93a 85T30e82n54z31l91e56r 5870492765483

:-) Těžko říct, jestli je lepší arogantní mlčení nebo arogantní slova. Zatím u mě vedou slova. O fous. :-)

0/0
13.9.2015 17:25
Foto

J91a59n55a 58M82a36j26o74v52á 4955422386893

Není to pozoruhodné. Je to amatérské od poroty i od Vás.

Ale...je to takový úsměvný rybníček, takže..

+1/0
13.9.2015 14:36

F69i27l39i36p 19F19u65c55h47s 4769610830422

Dobrá práce, paní Světlano. R^ Pořádek musí být a pravidla by se měla dodržovat, přes to zkrátka nejede vlak. 

Přiznám se Vám, že mě osobně asi nejvíce zklamal pan Boháček (promiň, Karle). Trochu ho znám, je to milej kluk, všechno, ale pro Kristovy rány, z té jeho povídky to léto vůbec nedýchá! Moje představa o létu, to je teplé slunné počasí, krátká trička a šortky, u dívek zase krátké sukně, vzdušné letní šaty apod. Snad mi rozumíte, co přesně mám na mysli, paní Světlano. Ale nic z toho v povídce pana Boháčka nenajdeme! Kdyby do svého textu zakomponoval alespoň tu "pitomou" zmrzlinu, tak neřeknu ani popel, ale ani tohle ho nenapadlo... 

Jak říkám, asi největším zklamáním finálového výběru byl pro mě právě on. Naopak, Váš příkladný postoj k celé věci chválím a velmi ho oceňuji. Svůj čas jste rozhodně nepromarnila a jenom díky Vaší píli a důslednosti byly odhaleny nešvary, které by nám, běžným pozorovatelům, zůstaly ukryty. A právě za to, paní Světlano, Vám patří náš velký a zasloužený dík. Jen tak dál! R^

+7/0
13.9.2015 3:34
Foto

M12a17r12t14i50n 14F52a61l52t45ý21n 9851516774918

Za sebe si dovolím přidat dvě poznámky.

1. Přijde mi trochu nefér, že deset finálových povídek představuje osm autorů. To znamená, že dva další jiní autoři potencionálně přišli o šanci se ucházet o přízeň čtenářů. Pravidla to sice nezakazují, ale cenu fair play bych za to neudělil. I když lze protiargumentovat, že třeba by díky tomu autoři dvou povídek třeba měli vybránu to horší a ztratili by šanci vyhrát. To je ale argumentace z "křišťálové koule" - takto by třeba jednou mohlo soutěžit 10 povídek od jednoho autora, když to přeženeme ad absurdum.

2. Bez jakýchkoli osobních tendencí: profesionálové, ba ani tzv. polo profesionálové by neměli brát šanci blogerům. Chápu, že by tím svět přišel třeba o skvělou povídku Zdeňka Merty, ale jak může běžný bloger soutěžit např. proti textaři, profesionálnímu umělci? Takto by mohli být nahlíženi např. i blogeři, kteří již vydali minimálně dvě knihy - a budiž jim to přáno. Možná by za to stálo udělat prostě dvě kategorie - "zkušené" a "nezkušené".

To by třeba jeden z důvodů, proč jsem se nezúčastnil já sám. Vystudoval jsem umělecký obor, kde psaní textů svým způsobem lze i předpokládat. Pominu-li fakt, že se nepokládám za génia slova (má profese vyžadovala jiný druh psaní), pak druhým důvodem je to, že mne nenapadlo nic jiného, než povídková humorná hříčka na téma, jak si admini iDnesu vyjeli v létě na víkend k vodě. A to by skoro určitě nezkousli. Přísloví "co se škádlívá, to se rádo má" tady nějak nefunguje. ;-) Takže mně nezbyde než vás v tomto směru odkázat na vydání mých pamětí, díl IV nebo V, kde možná ta povídka bude. Ale, pokud se toho dožiji, tak to bude nejdříve v důchodu a na to mám ještě 6 let čas. V

+3/0
13.9.2015 0:22

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

S43v32ě75t56l92a72n45a 64K46a19d21e87ř91á16b89k52o52v54á 1414314731232

Milý pane, zadek neumejvám žádnému muži, nikdy. Tudíž je Vaše tvrzení dosti domýšlivé. 

K povídce se perex zpravidla nepíše. Pokud jste ho napsal, je to Vaše věc. A znaky jsem brala od nadpisu, tudíž kdybyste měl v závorce ještě i letní povídka, tak bych počítala i tyto znaky. Z toho vyplývá, že nelžu.

+1/0
12.9.2015 23:27
Foto

J98a60n30a 51M48a91j35o94v14á 4425622726813

Jen počítáte i to, co není součástí povídky? Proč?

+1/0
12.9.2015 23:31
Foto

M11a21r25t74i30n 23F25a95l24t97ý60n 9971296314708

A proč to není součástí povídky? V pravidlech se o tom nic neříká.

http://info.blog.idnes.cz/c/467394/stante-se-spisovatelem-poslete-svou-povidku-do-souteze-s-vikendem-mf-dnes.html

+1/0
12.9.2015 23:50
Foto

J96a85n90a 56M49a94j40o50v61á 4875402826913

Máte pravdu, je to jen můj dojem. Počet znaků povídky bych prostě brala jako počet znaků povídky samotné, ne "příslušenství", které mi diktuje systém, nezapočítala bych ani název.

Což mi znovu evokuje pocit, že tato válka jest poněkud žabomyší :-).

+2/0
12.9.2015 23:59
Foto

M63a17r10t72i26n 85F75a37l56t40ý42n 9701756924778

Vy jste mu teda šlápla na kuří oko ;-D Hlavně, že se ozval - už po druhé. Inu, cloumá s ním ješitnost. Vaši gentlemanskou argumentaci tím pádem není schopen vstřebat.

+1/0
12.9.2015 23:38

P88a33v64e56l 44H84e98w73l90i10t 5837513285283

Pokud se ozve někdo, o kom se lže, a říká se tomu, že se mu šláplo na kuří oko, tak jsme asi v hodně blbý době. Mistr Faltýne, ješitnost není když si řeknete svoje, pokud vás někdo záměrně poškozuje. A vy ještě k tomu napíšete, že je gentlemanské. Mám pocit, že tady spíš jde někdo někomu na ruku.

+1/0
13.9.2015 9:32

S60v66ě30t50l97a20n47a 70K14a67d85e60ř94á13b17k12o32v83á 1474944651612

Martine, nejen podruhé. Dokonce napsal článek o tom, jak podplatil porotu a jak neumím psát. Myslím si, že by měl pan Hewlit ještě napsat stížnost do vydavatelství Ringier, které mě kdysi zaměstnávalo a také do tiskové agentury Mediafax se stejným problémem. Novinařinou se však již léta neživím. Osud mě zavál jinam.

Děkuji Vám za podporu. Cením si jí.

+1/0
13.9.2015 16:42

P24a48v81e17l 22H87e80w22l59i64t 5357383465923

Máte recht, perex se většinou k povídce nepíše, pokud ji nevydáváte na blogu - kde perex jaksi být musí a nelze ho obejít. Ale mně se spíš líbilo, jak si přijdete a bum, už píšete jaký ty povídky jsou, blbý, špatný, dobrý - hádám mít tu svý koně, je to vychválený až do nebe. Řeknu vám, běžte radši umejt zadek nějakýmu tomu chlapovi, aspoň přestanete myslet na kraviny.

0/−2
13.9.2015 9:28

D71a65n18a 17T27e92n29z56l54e21r 5100602785353

Pane Hewlite, vaše blogy a povídka se mi moc líbily a dostaly vždy hlas a karmu. Ale... to povídání o mytých zadcích... není to od chlapa vašeho formátu... nadbytečné? Sorry, to je můj názor... jinak - mám vaše psaní moc ráda. R^

Nechci se autorky blogu zastávat - ale myslím, že svůj blog napsala v rozhořčení nad zjevným podvodem. Ona to zadání zjevně pochopila jinak než vy. Dá se to přeci prodiskutovat i bez eufemismů. O vaši povídku tu přeci stejně nejspíš nešlo, ta odchylka v délce nebyla až tak extremní, aby vám dala větší výhody před ostatními. A nebýt do očí bijícího ignorování původně vyhlášených podmínek některými "vítězi" a porotou, asi by si nikdo ani nevšiml, že tam máte o pár znaků víc, neřešil to a nešel se na to ptát.

+2/0
13.9.2015 10:25

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

D48a69n13a 46T20e47n77z48l38e48r 5540212425663

Četla jsem váš, blog, dík. Já myslím, že o vás tu šlo jen velice okrajově. 

Myslím, že podobné jevy se dějí a dít budou vždy a všude. Vzdycky se najde někdo, kdo nemá potřebu se držet pravidel. Vidím to i v reálném životě, kde právě řeším tak trochu podobnou situaci, i když se týká umělecké malby. Vlastně posledních sedm let řeším podobné případy, a to téměř neustále. Určitě je to i důvod, proč mě tenhle blog oslovil, takže jsem zašla i do diskuze. Víte, já si totiž myslím, že právě těm nejdrzejším manipulátorům lidi nesmí uhýbat. Proto si myslím, že paní má pravdu, když kritizuje okolnosti okolo výběru finále. 

A znovu bych ráda dala to přirovnání. Být to ve sportu, a třeba i na hobby-úrovni, kde jeden ze sportovců bere doping a druhý kvůli tomu neudržel krok, určitě by se nikdo nevysmíval tomu "poraženému" za to, že chce dopingové testy a nastolit určitou formu férovosti celé akce. Bůhvíproč je to tady jinak...

+1/0
13.9.2015 15:21
Foto

R73a24d93k86a 95K89i18e13l36b92e82r65g10e44r22o42v47á 6193517690734

No hurá, konečně se tak trochu dostáváme k tý blbosti, proč má vůbec co dělat nějaký perex u povídky. Tam je jediný vysvětlení, že se jedná  vlastně o publicistiku -  v tom našem případě  jediného možného publikování...ale je to na vodě. Perex ano v typických žurnalistických záležitostech.  Úvahových. A zpravodajských. Ale povídka? S jalovým vysvětlením, že perex o vás rozhoduje? Ale to je věc, kde se musíme přizpůsobit holt všichni. Vaše povídka - řeknu Vám, mi zrovna přijde vážně  docela dost dobrá, nemám proti ní nic. Ale právě vzhledem k tomu,co píšu , řekněte upřímně - fakt je nutný - pro dobrou povídku cokoliv v tom prapodivném povídkovém útvaru perexu vysvětlovat? Sám tomu nevěříte.... a trochu tý ješitnosti přiznejte , buďte , sakra, chlap. Protože si dobře přečtěte, co píšete.

+1/0
13.9.2015 16:15
Foto

K80a25r96e89l 90B80o39h98á43č92e33k 1151327666454

Blog...je žurnalistika :) Specifická, ale je :) Nic to nemění na tom, že se na něj umísťuje povídka :)

Možná mohl Pavel perex využít a dát do něj část povídky...ale také nemusel a nevidím v tom nic špatného...podržel se toho, že perex má upoutat pozornost na jeho blog :)

A vzhledem k tomu, že perex je povinný pro cokoliv na tomto blogu ... btw, je mi líto těch, co vlastně hlavně uveřejňují veršíky nebo jiné slovní hrátky ... tak ho Pavel využil k poutání na svůj blog s povídkou :) 

Je zbytečné si hledat hůl za každou cenu...

0/0
13.9.2015 20:54
Foto

R18a72d67k95a 68K47i35e89l13b72e37r36g78e63r66o38v24á 6513747920844

Myslím, že si v zásadě rozumíme. Považuji to za trochu nešikovný, protože si zkrátka myslím, že cokoliv dobré - a to jeho povídka je - vážně nepotřebuje vysvětlování. Můj osobní názor...zkonkretizuju to - když to napsal a uveřejnil -  název chutnal po staré dobré nostalgii a okamžitě upoutal, ale to vysvětlování mě osobně odradilo jako mávnutím prutu. No - a uznávám, že ke škodě - čí? Karle, rozhodni to.;-)

+1/0
13.9.2015 22:42
Foto

K94a53r12e66l 13B79o69h56á73č91e41k 1481537936214

Souhlasím :) Ta povídka vysvětlování nepotřebuje :) Já ji nečetl, dokud nebyla ve výběru, po přečtení dostala můj hlas :)

Ale perex je na blogu povinnost a upoutávka na blog...se hodí, i když po ní následuje povídka :)

Může upoutat, může znudit, může naštvat...není co rozhodovat, zda to uškodilo nebo ne, protože se nikdy nedopracujeme ke skutečnému skóre kladů a záparů konkrétního perexu :) 

Ale počítat znaky z upoutávky na blog...do povídky...je imho...na sto dukátů :)

0/0
13.9.2015 22:49
Foto

K29a47r95e46l 54B46o42h33á62č65e86k 1331497186384

lingvistické okénko:

zápar = negativní dopad, který si s sebou autor vezme i do sauny :)

0/0
13.9.2015 22:50
Foto

R60a29d10k42a 37K12i20e31l75b16e85r46g18e60r18o87v81á 6273217900804

tohle fakt vůbec neřeším-znaky v perexu - to je mi šumák, vážně. Já docela chápu neschopnost stránky se nafouknout z nějaký bé nebo á čtyřky do pekelnejch rozměrů - proto omezení znaků, na druhou stranu jako ta, co musí nějak skousnout omezení maturantů na počet slov, bublám - poněvadž krátit text umí jen vypsanej mistr,ne vyjukanej studentík - zrovna tak jako kreslířovi  - tomu zdatnýmu stačí pět tahů a charakter věci zůstává, tomu, kdo se to učí - ten je holt popisnější než Jirásek a bude dělat i dvě slepený řasy k sobě. Já to taky přetáhla, někdy to nejde uplně utnout,ale kdo to umí - Hemingway- co, Karle? - tak je bourák.;-)

+1/0
13.9.2015 23:05
Foto

K27a22r36e96l 70B14o93h38á51č60e69k 1241467896314

Njn...šumák :) Tak zkus zveřejnit blog bez perexu :)

A jinak...opět souhlasím :) 

Taky se radši dívám na kratší...než delší sukni :p Ale pak zase někdy radši děj natáhnu...přijde na věc ;)

+1/0
13.9.2015 23:10
Foto

R26a76d87k34a 82K38i45e37l65b64e25r21g70e84r68o20v22á 6213667560354

to je jasný - tvorba má být svobodná a svobodomyslná, ne přízemní (něco vůbec neměli zadávat) a kde v umění platí tohle, neplatí už zase támhle. Dúležitá je kompaktibilita, provázanost textu - protože dost dobře nejde cosi jako (cimrmani) - a v padesátém šestém dílu se Robert konečně usadil...;-D

+1/0
14.9.2015 0:40

D71á89š76a 42S95t83á85r83k69o69v30á 5351340598

Paní Světlano, trochu od věci : nevíte, kam se poděla Vaše i moje oblíbenkyně Alžběta Pondělíčková?

Mimochodem, máte pravdu, ale když nejde o život, jde o mísu nudlí:-)

0/0
12.9.2015 22:16

S46v88ě55t36l64a16n51a 51K37a60d90e82ř70á94b34k97o33v69á 1564344411892

Dášo, nebojte, nezmizela. Zase brzy něco napíše. Neměla k dispozici jen internet.

0/0
12.9.2015 22:41

D13á64š23a 18S19t13á15r28k36o64v44á 5291620688

děkuji

0/0
13.9.2015 9:50
Foto

J70a82n15a 64M51a10j93o51v44á 4715242396593

Franta s Honzou hádali se o čepice...

Víte, jsem poměrně zastánkyní dodržování pravidel a když se do něčeho pouštím, jsem v tom spíše úzkostní (asi profesní deformace), ale...stojí vám tohle za to, abyste tím trávila a kazila si víkend? Už jste upozornila...a stavět pranýře je možná už nadbytečné?

+2/0
12.9.2015 21:18
Foto

N37a78ď26a 70D21u51b36c84o49v17á 7375500164315

Nebylo nutné dodržet tvar povinných slov, ale jejich absence vyřazovala povídky z finále.

nakukovat,  překvapivý, vlnka. Absence těchto tří výrazů znamená diskvalifikaci pro finále. použít je můžete v libovolném tvaru, odvozená slova typu mikrovlnka ale nikoli.

0/0
12.9.2015 20:50



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.