Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O23l86g93a 42M69e59d30o82v82á 4770334849509

Jen fakta: v pravidlech bylo uvedeno:

Letos jsme přidali jednu podmínku - v každé povídce se musí objevit následující tři slova:  nakukovat,  překvapivý,  vlnka. Absence těchto tří výrazů znamená diskvalifikaci pro finále.

Povídky bez uvedených slov ale vyřazeny nebyly. 

Použít je můžete v libovolném tvaru, odvozená slova typu mikrovlnka ale nikoli.

Přídavné jméno překvapivý může být v jiném rodě, pádu a čísle, ale odvozené slovo překvapivě, to není jiný tvar, to už je jiný slovní druh, příslovce, ne přídavné jméno.

Zda slova užijete přirozeně, bez násilí, tak, aby posloužila příběhu, může ukázat, jak jsou vám hry s literárním jazykem skutečně vlastní.

Někteří autoři si žádné násilí s vkládáním povinných slov nepřipustili, a nic se nestalo, mají povídku ve finále.

Klára Kubíčková píše:

"A pokud je to dobré čtení, rádi pošleme dál i povídku, která třeba do puntíku nesplní všechna daná pravidla. To by se nám taky mohlo stát, že ve finále budou samé nudné texty, byť o přesné délce 5600 znaků…"

Mají to čtenáři pochopit tak, že opravdu všechny ostatní texty, které splňovaly požadavky, byly nudné, a že pravidla obecně není třeba dodržovat?

0/0
19.9.2015 19:08
Foto

E72v67a 37K43l40o13k25o94č55n61í19k27o91v78á 3953354618637

Jsem jedním z mála řidičů, kteří dodržují pravidla. Občas si ale říkám, proč dávají pravidla, jejichž dodržování se nevyžaduje. A to je ten problém: proč se dávala pravidla, když se pak ani nekontrolovalo jejich dodržení. Jsem spíše technického zaměření a vysvětlení paní Kubíčkové mi vyrazilo dech. Mělo se ale předem říct, že "daná norma" se nemusí dodržet!! :-(

+1/0
14.9.2015 16:21

D59a86v53i57d 31V94l33k 6176185738467

Třeba jenom ta Vaše povídka nebyla dost dobrá, stejně jako ta moje, paní Světlano. Stejně všichni akorát děláme Idnesu pitomce, že jim za nic vytváříme náplň přílohy bez nároku na honorář. Vlastně je to od nich moc šikovná finta.

+1/0
14.9.2015 12:53

J74a76r54o45s58l92a73v 46Č87e75j48k90a 4585665351841

Vážený pane Faltýne, přečtěte si prosím zadání soutěže i můj první příspěvek do této diskuse. S trochou nadsázky se dá říct, že podle zadání by se mohl soutěže zúčastnit i mladý Franz Kafka, protože ani on se psaním neživil. Literární soutěže obvykle znají dvě hlavní omezující kritéria: věk a publikační zkušenosti. Kdyby byla soutěž vypsaná jen pro mladé autory, samozřejmě bych se jí nezúčastnil. Ale to nebyla. A kdyby byla určená jen autorům, kteří dosud knižně nepublikovali, tak bych do ní také nešel. Ale ani tak zadání neznělo. Jedinou podmínkou bylo mít na idnes blog, což mám. Vy máte samozřejmě pravdu v tom, že jsem už ve starobním důchodu - a co má být? Spousta důchodců pracuje a má z toho příjmy větší než důchod. To jsou nepochybně profíci. Ale to není můj případ. Jak byste označil fotbalistu, který byl nucen ukončit svou profesionální kariéru, ale občas si jde zahrát s místním mužstvem nějakou tu "pralesní ligu"? Za profesionála? No, možná že na to fotbalové regule pamatují. Ale já si už hodně dlouho připadám spíš jako ochotník než jako profesionál a v zadání bylo řečeno, že sporné případy "profesionality" posoudí a rozhodne porota. Nemám, co bych k tomu ještě dodal.

Mějte se burčákově"! Já vám připíjím na vaše zdraví na dálku! :-)

+1/0
14.9.2015 12:49

L24a76d79i34s56l31a23v 72N97á96d24v45o42r20n32í93k 6504585797846

...povídky psát neumím...a upřímně řečeno...ani je na blogu nečtu...nečetl jsem ani nic  z té soutěže....

... a jak je vidět dobře dělám,,,ještě abych si ve svém výtvoru hlídal nějaký počet znaků...abych náhodou někoho neznevýhodnil jeho délkou....;-)

0/0
13.9.2015 23:01

J63a81r43o85s31l87a73v 87Č21e95j93k90a 4955195181401

Vářená a milá Michaelo Jelínková, já - na rozdíl od vás - nepoučuji,to bych si nikdy nedovolil, jen radím (jak už jsem psal). Mé rady samozřejmě nemusíte brát vážně. Já v mládí rady od zkušenějších bral, ale jak se hezky česky říká ve filmu Dědictví aneb Kurvahošigutentág: "Je nová doba! Host vyhazuje vrchního!" Mé "chucpe" z dnešního rána neznělo, že žádná dobrá povídka nezůstala mimo finále, ale že nevěřím, že se do finále nedostala nějaká výrazně lepší povídka než je ta nejslabší z nominovaných. To je rozdíl, ne? Tak či tak vám místopřísežně slibuji, že po letošní zkušenosti se už příště žádné soutěže, ze které budou v podmínkách vyloučeni ti, kteří se psaním živí, nezúčastním. Přestože se psaním neživím. A přeji vám, abyste se příště do finále probojovala vy!

+2/0
13.9.2015 21:45
Foto

K38a49r88e53l 63B80o46h61á77č37e14k 1761527536494

Piš kdy chceš a kam chceš...a starosti, koho to naštve...přenech na porotě a na těch naštvaných :) R^

+1/0
13.9.2015 22:43

M98i85c49h30a42e42l93a 12J67e57l34i61n12k12o33v48a 7320122913659

Myslím, že jsme měli užitečnou diskusi - v dnešní době má, díky bohu, každý právo říci svůj názor. Pokud z diskuse něco dlouhodobého vyplyne, pak byla i důležitá. Přeji vše dobré.

0/0
14.9.2015 8:13
Foto

M10a68r36t31i82n 44F80a18l93t83ý95n 9451666554948

Vážený pane Čejko, přijde mi poněkud demagogické argumentovat faktem, že se psaním neživíte. Vzhledem k Vaší bohaté literární minulosti, jste profesionál.

Nebo tyto odkazy lžou?

http://www.slovnikceskeliteratury.cz/showContent.jsp?docId=992

https://cs.wikipedia.org/wiki/Jaroslav_%C4%8Cejka_%28spisovatel%29

Nicméně, pište si kam chcete a co chcete. O všem, ovšem na vlastní riziko. Kontrolní otázka: jak říkal kdo? :-)

Jo, a věřím, že se psaním neživíte. Jste totiž ročník 1943 a tím pádem ve starobním důchodu. ;-)

0/0
14.9.2015 10:06

J14a55r87o74s96l43a47v 31Č95e38j29k44a 4595535871801

Milé dámy, trocha humorného nadhledu by neškodila. Ten "článek" pana Hewlita jsem četl, je z něj samozřejmě cítit jisté (a celkem pochopitelné) naštvání, ale je napsaný s ironickou nadsázkou, ne útočně. Pokusil jsem se na něj reagovat ve stejném duchu - což takhle zkusit to nějak podobně. Jak že se to zpívá ve starém songu S + Š? "Chtěl bych radit, nijak vás však nenutím, malé věci řeště ruky mávnutím..."

0/−1
13.9.2015 16:51

M74i60c87h49a39e59l28a 47J97e61l85i18n83k60o87v93a 7560162283929

Mno...vy tedy umíte krásně poučovat - krásně to rozvíjí vaše chucpe z dnešního rána o tom, že žádná dobrá povídka nezůstala mimo finále. Vy jste je četl všechny?

Pokud pan Hewlit napíše, že paní Kadeřábková "blábolí", tak humorný nadhled chybí zejména jemu, kromě toho, že jde o projev hulvátství. Na to, aby to člověk pochopil, nemusí být zrovna přeborníkem v sémantice. 

Jinak pro mě osobně je zcela irelevantní, co kdo dělal za minuléhorežimu, potažmo co kdo dělá teď (kádrování se mi z duše protiví) - pokud to ovšem nemá vztah k soutěžnímkritériím. Obecně považuji za férovější a objektivnější soutěže anonymní, tj.kdy porota neví, čí text čte. Je známo, že informace o tom, jaký autor dílovytvořil, podmiňuje hodnocení díla jeho konzumentem. Celosvětově známý je v tomto ohledu experiment se slavnýmhouslistou Joshuou Bellem. Pro zájemce zde: http://bit.ly/1UMmSSD

No a na závěr mého sáhodlouhého příspěvku - nemám tolik času, abych vám psal krátký dopis, jak říká klasik...Jak jsem již psala, v jedné takové anonymní soutěži velkéhonakladatelství jsem se vloni umístila, podobně jako před pár lety pan Hewlit -takže také vím, že pro toho, kdo psaní bere vážně vážně, může být takovévítězství docela zásadní; nejen "píárově", ale hlavně a předevšímjako posílení vnitřní motivace, se kterou zápasí každý nevydaný spisovatel.Pěkně o tom píše např. Ray Bradbury v Zen a umění psát. Není nad to, když někdokompetentní a nezaujatý potvrdí, že ta hrozná dřina - ano, psaní do šuplíku jedřina - má smysl. Největším uměním je však nenechat se zdeptat neúspěchem(budeme-li neumístění v soutěži považovat za neúspěch), a tudíž děkuji múze, žepřes mé včerejší zklamání mi vnukla pointu u jiné povídky, se kterou jsem sedlouho trápila a která mi chyběla do mé sbírky, kterou dlužím nakladatelství. Přejitotéž všem, kdo se tentokráte neumístili.

+5/0
13.9.2015 17:51

S44v36ě93t31l61a47n39a 91K63a98d31e63ř15á12b31k84o78v15á 1644544361492

Upřímně: už dlouho jsem se takhle nepobavila. Panu PH musím hodně ležet v žaludku, když dokázal napsat tohle: http://hewlit.blog.idnes.cz/c/476534/jsem-ve-finale-to-abych-se-snad-i-omluvil.html

No jo, jen další z těch, co nesnesou jakoukoliv kritiku a ještě chtějí umývat zadek. Rv;-D

0/0
13.9.2015 13:13

M75i45c57h39a47e45l50a 34J86e52l35i94n46k47o65v65a 7860912293369

Pan Hewlit postavil svůj článek na osobním rozhorčení - vzal si váš článek jaksi ad hominem, z toho obvykle neplyne nic dobrého. Jinými slovy zcela opomněl vaše původní objektivní argumenty, na nichž jste článek postavila a které byly zcela legitimní - totiž překročení, leckdy markantní, přípustné délky textů a postoupení profesionálního spisovatele do finále (dokonce dvěma články). Můžeme polemizovat, zda perex je či není součásti textu i jak moc šlo si hrát s tvary "povinných" slov. Ale vždy by měla být na místě snaha chápat druhou stranu - tomu se říká dialog. Pan Hewlit se kdysi umístil ve stejné soutěži jako já nedávno, tudíž dobře ví, že min. jedno velké nakladatelství nemislodrdně povídky přes limit vyřazuje. Takže vaše argumenty jsou zcela relevantní a měl by následovat konstruktivní protiargument. Kromě toho, vítězům sluší velkorysost. Na článku pana Hewlita není slušivého vůbec nic. Docela mě to překvapilo.

+3/0
13.9.2015 14:28

S83v97ě39t32l12a80n38a 13K24a51d50e73ř65á93b59k57o73v32á 1104934511382

Míšo, 

(snad mi odpustíte takto přátelské oslovení), moc Vám děkuji za to, že se mě zastáváte. Moc si toho vážím. Děkuji ještě jednou.

0/0
13.9.2015 16:25

M22i77c38h19a65e83l28a 22J27e72l34i10n65k77o15v35a 7360652163479

Není zač :-) Tady jde jaksi i princip - a Vy jste udělala záslužnou věc - já bych se k podobnému blogu nedokopala - nebo si ho spíš "nelajsla", protože nemám "načtené" místní prostředí a nevím jak to tu chodí. Je pravda, že po této zkušenosti nejspíš zde na blogu pokračovat nebudu, byť jsem sem chtěla přejít odjinud. Mějte se krásně.

0/0
14.9.2015 8:08

M19a45r11t60i39n 51K86r17á91l64í91č34e84k 3542859615

A není to tak, že pro porotu podmínky soutěže ani nebyly vůbec důležité?? Porota hlídala literární úroveň, aby si nepoškodila své jméno. Má možná tak trochu jiný zájem, než redakce. Redakce potřebovala do podmínek zařadit i limit znaků, aby mohla vítěznou povídku v novinách zveřejnit, aby se vešla. Noviny nejsou nafukovací. Nakonec to ještě bude asi veselé, jestli vyhraje ta s dvojnásobným počtem a nebude pro ni dost místa. Švindlem bych to nenazval, ignorací pravidel ano. No a my, co jsme se snažili o to "šou" číslo, podobající se varietnímu vystoupení textaře na jevišti zbytečně, na to teď koukáme s otevřenými ústy, jak je také možné se "soutěží" zacházet.

Nic na tom nemění, že vybrané povídky si pozornost jistě zasluhují a   autorům, kteří to tak pěkně umí, blahopřeji. :-)

+3/0
13.9.2015 11:52

J92a91r25o54s83l11a33v 77Č48e64j37k81a 4515475941431

Nedá mi to, abych se do této diskuse ještě jednou nevrátil, a to ze dvou důvodů:

Za prvé proto, abych panu Ladislavu Selepkovi napsal, že ono to není tak jednoduché, jak se mu to jeví - Milan Jungmann měl na mysli opravdu tzv. normalizační autory, a to bez toho, že by nějak hlouběji zkoumal a hodnotil jejich tvorbu a občanské postoje, ale vzal to hezky odpodlahy podle osvědčeného principu kolektivní viny, což má dodnes své následky. Ale to by nemělo nikoho nějak zvlášť překvapit. M. J. nebyl jen šéfredaktorem Literárek v 60. letech, za což mu patří čest a sláva (a disidentem za normalizace), ale  v 50. letech také ředitelem Národní knihovny a spoluautorem Nástinu dějin české litertatury, toho Kladiva na čarodějnice - rozuměj na autory režimem odmítané.

Za druhé tu chci napsat, že za nejlepší finalové povídky (vedle těch svých, samozřejmě :-), v tom se autoři různého věku a zkušeností od sebe moc neliší) považuji povídky Marie Jung a Libora Jakubce. A kdyby jedna z nich vyhrála (osobně fandím Marii Jung), určitě si nebudu stěžovat, že měla o pár stovek znaků přes limit, a autorovi či autorce ze srdce poblahopřeji. Ona stručnost je přednost a obráceně: zbytečná rozvleklost bývá nedostatek. Tak proč se rozčilovat? Nevěřím, že se do finále nedostala nějaká literárně výrazně lepší povídka než je ta nejslabší z nominovaných. Ale věřím, že někomu to tak může připadat. Čtrenářský vkus a zkušenosti jsou hodně rozdílné. A řekl bych, že čím dál rozdílnější. Protože se čte mnohem méně, než kdysi. Bohužel, protože nedávno publikovaný britský výzkum potvrdil, že čtenáři skutečné beletrie se - mimo jiné lépe orientují v životě a v mezilidských vztazích.

0/0
13.9.2015 8:22

P87a14v28e75l 76H76e79w23l96i21t 5307623805983

Kde jste u mě vzala 5665? 5484 paní, 5484. Perex není součástí povídky, nebo Vám tak připadá? Splnil jsem úplně všechno. Pac a pusu

0/0
12.9.2015 22:29
Foto

Š25t21ě90p53á41n 44B50i61c62e17r22a 6339212738236

myslím si, že krom krátkého pocitu sebeuspokojení půjde i u vítěze nakonec o prd a tak bych to zcela velkoryse přehlížel.

+2/−1
12.9.2015 19:40

S14v64ě53t68l57a46n80a 36K20a83d26e22ř11á56b72k80o69v96á 1494494261902

Je jen škoda, že se do finále nedostaly povídky, které splňovaly pravidla.

0/0
12.9.2015 19:51

P97a15v60e92l 35H50e20w62l53i65t 5157983915553

Moje splňovala. Jen holt někdo musí řvát, když tam nemá svoje favority, na to se čekalo. Ale co, já nejsem politik, ani v liteře, abych řešil kličky smyčky i tady, já jenom píšu a píšu. Klidně se tu sežerte, já všechno splnil. I když budete říkat opak.

0/−3
12.9.2015 22:48
Foto

K75a93r33e61l 43B83o80h68á25č32e48k 1141897366524

Pravdou je, že jsem se nijak počtem znaků netrápil nikdy ... krom jedné jediné povídky, kdy jsem napsal kraťas podle pravidel Kraťasů :) 

A pokud bych kvůli počtu znaků byl diskvalifikován ... opět bych se nijak netrápil :)

+1/−1
12.9.2015 19:28

S36v71ě34t96l23a66n48a 18K63a21d39e25ř56á40b60k16o12v63á 1274154751722

To je dobře, protože Váš text by měl být správně diskvalifikován na dvakrát - překročen limit povolených znaků a neobsahuje slovo překvapivý. Překvapivě je příslovce, překvapivý přídavné jméno. Nevím, co se stalo, že porota takto chybovala. A nejen u Vás, což je celkem smutné.

+2/0
12.9.2015 19:50
Foto

K86a15r41e19l 38B89o38h54á30č59e83k 1201267926804

Hmm...na to, jak je to přesně s těmi slovy, jsem se ptal v diskuzi pod zadáním Letní povídky :) Pochopil jsem zadání i odpověď administrace tak, že nemusí jít o stejný slovní druh :)

Zatím co počtem znaků jsem se skutečně nijak netrápil, napsat jakýkoliv text, aby případně obsahoval jakékoliv slovo v jakémkoliv tvaru, by pro mne spíše byla zábava, než nějaké trápení :)

0/−1
12.9.2015 19:54
Foto

R12a78d87k37a 84K68i50e13l68b34e38r63g25e45r50o72v31á 6763627830284

Karle, promiňte familiérnost, cosi jsem Vám k tomu napsala - k Vám. A je to asi pravda, vzpomínám si, že se na to kdosi ptal. Ale to, nechť mi každej vodpustí, je pak blábol nad blábol - nectít slova, která si zadám - měla bych nyní spíše mluvit k administrátorům. Čeština má natolik bohaté odvozování, že tímto vyhlášením neplatí vůbec nic. Aneb, jak zde zopakuji - kuk, to je překvápko, co? raději se příště rozvlňme v bocích a místo soutěžení tančeme.

+1/0
12.9.2015 20:10
Foto

K64a13r38e57l 79B19o89h79á41č45e23k 1661347986844

To je v pohodě "familérnost"...já pro změnu každému na Netu tykám :)

Já na tu "výtku" reaguji proto, že jsem pravidla pochopil tak, jak říkám...zákaz "mikrovlnky" jako jiného slova třeba...ale jiný slovní druh v pohodě :) 

Kdybych to pochopil "doslovně"...napsat do textu tři slova naprosto přesně...není problém...aspoň pro mne :) A vcelku bezpracně bych je dal i do současného textu :) Tož asi tak :)

0/0
12.9.2015 20:18

S38v76ě89t14l45a11n72a 84K10a35d22e18ř79á86b61k43o63v19á 1624464751582

Karle, proč jste je tam tedy nedal rovnou? Aspoň z dodržení povinných slov byste pak mohl mít čisté svědomí.

+1/0
12.9.2015 20:35
Foto

K79a14r59e60l 33B37o87h24á96č89e46k 1651447536854

Já mám ale svědomí čisté :) 

Nedal jsem je proto, že jsem nepovažoval za povinnost udělat to "otrocky", tím spíše, že jsem se na to ptal ... to je vše :)

+1/0
12.9.2015 20:40

M57a48r26t91i27n 38K31r67á10l19í91č78e11k 3582579715

Když na to zareagujeme my poražení, vypadá to hloupě, že? A vítězové, nebo pořadatelé ? Nic?:-)

+3/0
12.9.2015 18:30

D62a18n78a 96T84e54n83z77l44e95r 5840382315713

Vážně čekáte od podvodníka sebereflexi? Vítejte v klubu naivních. :-)

+1/0
12.9.2015 18:44

J24a52r18o57s16l69a45v 53Č57e30j57k46a 4585515401571

Pro Světlanu Kadeřábkovou a Michaelu Jelínkovou:

Milé dámy, kdybych se uměl červenat, tak bych byl červený jako ředkvička. Patřím totiž ke generaci, která byla ještě vychovávaná ke skromnosti a v duchu úsloví, že samochvála smrdí. Ale ona samohana taky moc nevoní. A jiné české přísloví říká: "Sedávej panenko v koutě, budeš-li hodná najdou tě!" Ale to už neplatí vůbec. Dneska platí spíš jeho ironická parafráze: "Sedávej panenko v koutě, budeš-li hodná, zůstaneš tam sedět!" Tolik na vysvětlenou, proč v jsem v tom koutě, kam jsem byl spolu se svými generačním druhy odstrčený sedět nezůstal. Vy to nemůžete pamatovat, ale kdysi se nám říkávalo "generace pětatřicátníků", jenže pak nás potkalo něco, o čem prominentní literární kritik Milan Jungmann nasal slovy "...byli bez většího odporu odsunuti do bezvýznamnosti". :-)

Tím se s Vámi i s touto diskuzí loučím. Mějte se obě co nejlíp!

P.S.

Pokud jde o překročení limitního rozsahu u jedné mé povídky, nebyl to úmysl. Asi to s počítačem neumím tako jako Vy a "editování na požadovaný počet znaků" je pro mne španělskou vesnicí :-/

+1/−2
12.9.2015 17:15
Foto

L85a64d48i28s82l56a64v 55S10e13l63e48p56k31o 7527918457385

Ale pane Čejko, Milan Jungmann  psal, předpokládám, o těch autorech, které do nuceného zapomnění odsunuly mimoliterární, převážně politické okolnosti. Vás nic takového potkat nemohlo, troufám si tvrdit, neboť literaturu tímto způsobem již nikdo nekádruje. Vždyť také normalizační autoři 80. let vydávají dnes oficiální knihy, publikují v Divokém víně, nebo u Daniela Strože. To, že je o některé knihy malý čtenářský a potažmo společenský zájem, je jiné téma.

Nakonec můžete být rád, řekl by zlý jazyk, že Vás porota uznala za neexistujícího autora, alespoň jste vyhověl soutěžním kritériím. :) Nicméně, úspěchu u čtenářů Vám nic nebrání. Texty jsou zde.

0/0
12.9.2015 19:15

M49i69c53h52a86e35l18a 60J57e48l47i94n42k46o86v19a 7300882133879

Díky za článek. Nikdy by mě samotnou nenapadlo znaky v textech přepočítávat - nikdy by mě totiž nenapadlo, že by toto jasné pravidlo nedodržel někdo, koho porota zařadila mezi finalisty. (Nebo by mě délka textů možná trkla, kdybych je četla na něčem přehlednějším než smartphone...) Každopádně se musím - trochu smutně, pravda - pousmát, když si vzpomenu, jak jsem do úmoru editovala své povídky na oněch požadovaných 5600 znaků...Možná, že kdybych si ušetřila práci, porotě by se mé povídky líbily více...Kdo ví? Já prostě pravidla ctím - chtělo by se skoro říct - jako blbec. Ale tak to přece není: vymezení pravidel a jejich dodržování je podmínkou skutečné svobody. Svoboda bez pravidel je chaos - jako tato soutěž.

Pan Čejka píše vážně pěkně, tak po šabachovsku, ale podle mého názoru jde v jeho případě rovněž o porušení pravidel. Vina ovšem jistě není na jeho straně, nýbrž na porotě. Nápad s účastí M. Viewegha je však úsměvný - tento typ soutěže je přece určen amatérům, které má případně "nakopnout". Jak moc potřebuje nakopávat někdo, kdo za pár dní vydá X-tou knihu?

Suma sumárum jde o smutný důkaz, že dodržovat pravidla v Česku se prostě nevyplácí. Začíná to u literárních soutěží - a končí - víme kde.

+6/0
12.9.2015 16:52

S67v86ě61t56l12a16n96a 96K36a77d65e11ř30á56b90k87o42v21á 1614914741942

Děkuji Vám, paní Jelínková,

za přečtení článku. Já myslela, že si ho ani nikdo nepřečte. Překvapilo mě, že tento článek se neobjevil na idnes.cz, jak tam je prvních pár nejnovějších - tak se tam objevily články vydané přede mnou a za mnou, ale ten můj tam vidět nebyl. 

Přesně tak, tahle soutěž jen ukazuje, jak to v ČR chodí všeobecně. Nic nenaděláme :-)

Hrozně mě mrzí, že se do finále nedostala povídka Alžběty Pondělíčkové. Tu by to nakoplo k vydání povídek.

+2/0
12.9.2015 16:58
Foto

R16a17d61k18a 30K11i69e21l31b12e41r49g36e61r18o95v49á 6803387210344

I já děkuji za článek a nebudu už reagovat tady, ale k dodržování regulí jsem toho dost napsala pod podobně laděný článek paní Alžběty Včkové, publikovaný dnes po sedmé hodině ranní. Dere mne toho více - ale proboha , to neumí ani spisovatelé slovotvorbu a nevadí záměna slovních druhů? Překvapivý -přídavné jméno -překvapivě - příslovce? Takže jako u paní  Vlčkové v diskuzi - kuk, to je překvápko, co? příště se raději rozvlňte v bocích a tančete. Překvapivě třeba s panem ,, Bezcitným,,.

+1/0
12.9.2015 17:19

S79v82ě46t73l85a55n98a 76K19a37d21e23ř71á80b54k94o93v84á 1944364241552

Děkuji za přečtení. O článku paní Alžběty Vlčkové jsem neměla ani ponětí, mrknu na něj. Děkuji za upozornění. Kdybych o něm věděla, nejspíše bych tento již nenapsala.

0/0
12.9.2015 17:25

S62v68ě80t29l38a78n45a 70K79a62d63e70ř35á33b25k43o43v55á 1704434221742

Ano, Radko, máte úplnou pravdu, pan Bezcitný má jiný slovní druh. To je skandál! Nu, jdu si projít všechny příspěvky, ať mám jasno. Celá tahle soutěž, tedy to finále, je pro mě takové nemilé překvapení. Věděla jsem, že moje věci nevyhrají ani omylem, ale nějaké favority jsem měla.

0/0
12.9.2015 17:47

J30a35r63o80s63l11a55v 94Č42e83j19k34a 4305765911651

Milá paní Kadeřábková, omlouvám se, ale první verze mého příspěvku do diskuze se mi nezobrazila, tak jsem ji ve zkrácené verzi napsal znovu a hele - teď jsou tu dva příspěvky. Vidíte, jaký jsem amatér?

Na LL jsem opravdu byl - a několikrát. A jsem rád, že na mě nemáte špatné vzpomínky. Snad mi tedy odpustíte i to, že se mé povídky "nezaslouženě" dostaly do finále.

0/−1
12.9.2015 15:20

S27v29ě41t47l56a57n59a 11K54a30d78e60ř50á49b65k79o43v86á 1484554641562

Však já Vám to nijak nemám za zlé, spíše mě udivuje, že porota nenapsala, že nakonec do semifinále postoupilo tolik a tolik lidí, z nichž tolika a tolika vyšla knížka a z těch 40 vybrali deset povídek. No, a když už tedy byly kritériem znaky, tak pak je mi záhadou, jak mohla proklouznout povídka Lucie Pasekové.

Ano, já si na Vás pamatuji, ale Vy na mě ne, že ne? No, popravdě, moc se nedivím, i když - moc účastníků nás tam nebylo. Byl to buď rok 2008 nebo 2009. A spíš se přikláním k roku 2009.

0/0
12.9.2015 15:25

S25v43ě25t84l30a78n60a 11K13a47d50e77ř37á51b12k73o27v71á 1744624361422

Určitě píšete mnohem lépe než Eva Kantůrková. Pro mě je autorkou jen jedné knihy. Měla nepochybně zajímavý život.

U Vás je děsná škoda, že nemáte nějakou reklamu, mediální podporu. Kdybyste měl takovou reklamu, jako měla Rowlingová, tak byste se prodával víc než Harry Potter, tomu věřte.

0/0
12.9.2015 15:30

J32a93r53o91s28l38a89v 42Č37e46j11k70a 4135965321701

Vážená paní Kadeřábková, mohu Vás ujistit, že jsem nevystudoval žádnou relevantní školu, nepracuji v žádné redakci či jiném médiu, nejsem členem žádné profesní organizace, že články a verše zveřejňuji už léta bez honoráře (poslední dobou hlavně na blogu) a že mé honoráře za knihy psané dva, tři i více let nedosahují ani výše průměrného českého starobního důchodu. A pokud vím, tak za profesionála - a to v každém oboru - se považuje pouze člověk, který se danou činností (provozovanou na jisté řemeslné či umělecké úrovni) živí. Což se bohužel neživím :-) Pravdou ovšem je, že Vámi kritizovaná podmínka účasti v soutěži (tedy "neprofesionalita") je nezvyklá, nešťastná a zavádějící. Možná že by stačilo vyhlašovat soutěž určenou pouze těm blogerům, kteří dosud knížně nepublikovali. Ale nebyla by to škoda? Mně by účast dejme tomu takového Michala Viewegha či Kateřiny Tučkové vůbec nevadila. Otázkou ovšem je, jestli by autoři podobného renomé do takové soutěže vůbec šli.

0/0
12.9.2015 15:15

S37v79ě50t52l27a40n19a 72K21a24d77e68ř69á76b79k12o29v81á 1214304411372

Michal Viewegh by do toho určitě nešel, pokud by za účast neměl zaplaceno. Ten nepíše zadarmo. Asi něco málo dostává i za autorské čtení, ale to samozřejmě není žádné terno, je to spíš pro čtenáře. Na jeho čtení jsem jednou byla a celkem si ho dokážu představit jako učitele. Tím, že píše, si určitě polepšil, nejen finančně, řekla bych.

0/0
12.9.2015 15:21

J60a31r20o69s20l13a76v 66Č47e14j51k55a 4445945221821

Vážená paní baronko ze Všenor :-),

protože jste ve svém článku v souvislosti s mými povídkami porotě vytkla, že jí v mé osobě proklouzul do finále profesionál, musím se přiznat, že jsem sám zvažoval, jestli se soutěže zúčastnit či ne. Ale pak jsem si položil otázku, jaký že já jsem profesionál. Nestudoval jsem ani filozofickou fakultu, ani fakultu žurnalistiky, ba ani dramaturgii a scénáristiku na FAMU či na DAMU, nejsem členem žádné profesní organizace, články a verše publikuji většinou bez honoráře (hlavně na blogu) a za knížky dostávám honoráře tak nízké, že se stydím uvést jejich konkrétní výši. Snad Vám postačí, když místopřísežně prohlásím, že průměrný honorář za knihu, kterou píšu jeden až dva roky, nedosahuje ani výše průměrného starobního důchodu. Píšu tedy především pro radost z psaní a proto, že chci čtenářům něco sdělit. Za profesionála - a to v každém oboru - se totiž odjakživa považuje jen člověk, který se danou činností, provozovanou na jisté řemeslné či umělecké úrovni, živí. Což se neživím. Ale v něčem máte pravdu. Ta podmínka "neprofesionality" soutěžících je trochu nešťastná a závádějící. Možná že by  soutěž měla být určena jen autorům, kteří dosud knižně, jevištně či scénáristicky nepublikovali a nejsou zaměstnaní v žádné redakci. Anebo by měla být vyhlašována bez podobných omezení. Konec konců, nebylo by zajímavé zjistit, jak by v takové soutěži dopadl třeba Michal Viewgh, Petr Šabach nebo Kateřina Tučková? Mně by se to docela líbilo.

0/0
12.9.2015 15:03

S25v90ě84t79l80a14n60a 31K72a60d66e97ř50á30b85k11o39v98á 1294284411562

Dobré odpoledne, Jaroslave,

Vy si mě tou baronkou dobíráte :)

No, ještě se zeptám, že jste byl (v minulosti) na Literární Luhačovicích? A tam jste četl připravovanou detektivku či detektivní příběhy, které vydáváte pod pseudonymem.

 Chápu, že profesionál je ten, kdo se tím živí. Jenže Vy jste toho vydal tolik, že i když se psaním vyloženě neživíte, tak za profesionála Vás tedy považuji. Vaše povídky se mi líbí, ale jak říkám, kdybych byla v porotě, spíše bych je vyřadila. Takové čestné uznání si určitě zaslouží.

A jestli se s těmi Luhačovicemi nepletu, tak jste se mi líbil ze všech spisovatelů nejvíce. Samozřejmě, básník Jiří Žáček je srdovka a jeho Aprílovou školu miluju.

0/0
12.9.2015 15:13
Foto

Š30t15ě95p53á75n 72B26i23c41e84r89a 6459662308456

bože, vy jste ukecanej jak ženská

+2/0
12.9.2015 19:44



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.