Děkujeme za pochopení.
nikolaj
u nás to bude za pár let stejné
vůbec mě neudivuje to, co píšete o vědomostech školáků v Británii. Mám jen velký strach, že stejná situace nastává i u nás...už nyní je v porovnání co uměl a znal žák ZŠ před dvaceti lety a co znají současní žáci ZŠ velký rozdíl...většina bude argumentovat tím, že se učí něco, co v životě nebude potřebovat...že si přece všechno najde na internetu...ale z vody se přece nedá vařit, stejně jako bez základních znalostí se nedá přemýšlet a uvažovat o nějákém problému (ať je to zedník nebo truhlář)..nevadí pozveme sem lidi na modrou kartu, ti nám to už tady nějak budou řídit... naši mladí lidé si raději nechají vymývat mozky všudypřítomnou reklamou, pochybnou zábavou,tématy, které většinou odvádějí pozornost někam jinam od reálného života..."chléb a hry, nepřemýšlej a pracuj, kup a znič, hlavně nám do toho nekecej..."
mašlomcha
doufám, že Jste se přihlásila a uvedla vše
na správnou míru. Teda podle Vás. Stačilo říci, že v koncentrácích nebyli vězněni jen židé. Potom na otázku, kdo tedy ještě, byste asi musela začít vysvětlovat, že se tam lidé dostávali i třeba za obyčejnou trestnou činnost. Za černé zabijačky, roznášení letáků. Už byste nemusela mást Britům hlavu s tím, že z těch opravdových kriminálníků se tam často stávali kápové. Mimochodem říká se i o A. Zápotockém, bývalém čsl. prezidentovi, že byl v koncentráku kápem. Prostě do koncentráku se lidé často dostávali i proto, že měli tu smůlu, že se nějak znelíbili vládnoucímu režimu. Komunisté, homosexuálové, členové ilegálních skupin. Například.
Ovšem židé se tam dostali jen proto, že byli židé. A šli většinou na rozdíl od těch ostatních přímo do plynu.
Co jste myslela větou, že Britové přišli na to, že židé žili před válkou normálním způsobem? Na co jiného měli přijít?
Článek se mi vůbec nelíbil.
petrhajek.blog.idnes.cz
ja britsky system skolstvi neznam,
ale je pravda, ze kazda zeme (logicky) dava prenost vlastim dejinam. A protoze u nas byl socialismus, tak se v te dobe kladl duraz i na VRSR a Sovetsky Svaz.
Ano, uz jsem slysel, ze na zapade (hlavne USA) se ne skole moc nenauci. Ale u nas je to naopak - ucilo se zbytecne moc (cemu je zakum a pamatujete si i ted treba hl. mesto Zairu nebo hlavni vyvozni a dovozni artikly Argentiny? Umite na papire vyresit algebraicke vyrazy nebo kvaraticke rovnice?). A jakkoliv si myslim, ze zaci by meli dostat v zakladnim vzdelani nejaky vseobecny rozhled (jen se musi rozumne urcit, co to je), tak chybi jedno, co se zas uci v americe - rozpracovat vlastni myslenky, zpracovat souvisly utvar na dane tema, prodat sve vysledky.
Takze me by se libil system tak nejak mezi.
jarinka
Děkuji za článek.
Myslím, že naše země je oproti jiným zemím na tom se vzdělaností ještě dobře, vždyť jsme Komenského děti. V posledních letech to ale jde z kopce dolů i u nás. Dnešní děcka jsou většinou hodně povrchní (materialistické). Co se týče mě, mohla jsem mít dějepis ve škole několik hodin denně. Ne biflovat letopočty, ale rozebírat různé historické události. Záleží ovšem na učiteli, jak dokáže žáky zaujmout. Nevím, nemám informace, jestli se dnes ještě najdou učitelé, pro které je jejich práce posláním a na které jsem měla štěstí já.
petrhajek.blog.idnes.cz
Re: Děkuji za článek.
Ale to je presne ono! U nas se uci (za me) zbytecne moc faktu, ktere jednak byly jen na zkousku a pryc z hlavy a druhak pak nebyl cas dite zaujmout. Jen se biflovala fakta. Ten dejepis je uzasny priklad - my se ucili jen rady letopoctu a jmen (kdy byla jaka bitva, kdy se kro narodil / umrel, kdo si koho vzal a jake mel deti). To musi otravit kazdeho. Ale dejiny jsou rpece plne zajimavych lidskych pribehu. Ale i kdyby je ucitele znali a umeli podat, kdy meli cas, kdyz meli pne osnovy dat a jmen?
A materialismus nema s vyukou co delat - to spis ta povrchnost. A na tom ma podil i vychova ditete od malinka a v rodinach. Kdyz rocice ctou jen Blesk a koukaji na Ordinaci... , jak muzou ucit dite nebyt povrchni?
littlemisssunshine
Ach jo..........
tak dnes jsem expert na vzdelavani v UK? No jeste ze Vas v tom Skotsku maji
proxima centauri
On ten clanek spis rika
ze v UK maji oproti CR zkrouhnute ucebni osnovy, a jako vysledek toho studenti nektera temata (VRSR apod.) vubec neprobiraji, a kdyz uz, tak v daleko mensim rozsahu nez u nas. Pak toho taky vetsinou mene vedi (uci se o mene tematech). Co si kdo ze skoly odnese je znacne individualni. O ceskych studentech nemam zadne iluze, i pres rozsahle osnovy. Uz kdyz jsem byla na skole ja, uvedomovala jsem si, jak malo mych spoluzaku vezme do ruky knihu, jak malo se jich o neco doopravdy zajima (krome hospod a pareb), jak malo z nich ma nejake vseobecne znalosti. O to vic to plati dnes. Autorka poukazuje na nedostatek vseobecneho prehledu studentu v UK, nic vic. Ja ji to verim, ale myslim si, ze u nas to bude jen o malo lepsi. My jsme mensi zeme, tak se logicky vic venujeme svetovym dejinam..
proxima centauri
Re: On ten clanek spis rika
Anglie byla kolonialni mocnosti, tak co jim po nejakem VRSR, ze? Me by spis zajimalo, co to bylo za skolu, kolik jich autorka navstivila a tak. Nekdo tu poznamenal, ze nase Univerzita Karlova je 259. v zebricku top universit. To se taky teda nemame cim chlubit. Ale zase na zaklade ceho byl tento zebricek sestaven? Obtiznost studia? Uplatneni studentu v praxi? Kolik laureatu Nobelovy ceny ta ktera univerzita vychovala? atd atd
Archis
Re: Oni naši středoškoláci toho nevědí víc.
bohužel kolikrát ani vysokoškoláci
Pulchritudinous Wendolene
A co vedi dnesni cesti studenti?
Britske skolstvi neni uplne, co byvalo, ale porad je na urovni versus to ceskoamerickemoderni. Vy si vyberete nejake tema, na zaklade ktereho pak pausalizujete. NO tak tahle skola mozna nebyla nej, ale nezapominejte, ze v ANGLII je Eton, Oxford, Cambridge..co je v Cesku? Aha, Slecna Kaderabkova.....No, to je terno!!!
zdeseny obcan
Re: A co vedi dnesni cesti studenti?
Britanie ma pres sedesat milionu obyvatel. Eton, Oxford atd nejsou typickymi reprezentanty tamniho skolstvi. Cechy taky nemate za supermany ala Zelezny Zekon.
Camino
Venujte se vice sve knizni prvotine, tohle je slabe..
a pokud mozno se dale vzdelavejte a budete-li mit moznost podivejte se na tento film
THE HISTORY BOYS
tells the story of an unruly class of bright, funny history students in
pursuit of an undergraduate place at Oxford or Cambridge. A pak nam neco povezte o tom jak je to se vzdelanim v GB. Kolik skol jste navstivila a kolik let jste tam zila?
petrph
tak vzhledem k tomu
Že Velká Británie na počátku 2.světové války dost dlouho laborovala s myšlenkou uzavřít s Německem separátní mír, rozdělit si sféry vlivu ve světě, a do kontinentu se Němcům nemíchat. se o takovémto drobném historickém přehlédnutí statisíců obětí jakýchsi Poláků, Rusů, Čechů ani nedivím. Ale to už jsme poznali když za nás dojednávala Mnichovskou dohodu...
- Počet článků 67
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1906x
Hraničářka poražená v boji s prokrastinací, toužící po absolutní nezávislosti a po týdnu složeného ze samých nedělí.
V jistých oblastech neoblomná puritánka, v určitém směru je jejím pravým opakem.
Žije ve Skotsku.
Chtěla by umět psát fejetony.
V současné době má rozdělané tři knížky najednou a je zvědavá, zda se jí podaří dotáhnout je do konce. S tím dotahováním má zásadní problém. Nicméně sní o tom, jak by bylo krásné být spisovatelkou.
Je skalní čtenářkou a velkou fanynkou Alžběty Pondělíčkové.
Udělen titul: baronka ze Všenor
Seznam rubrik
Oblíbené články
- Tatínkem v šestém měsíci
- Školní rovnice o jedné neznámé
- Je mi líto učitelů
- Mantinely
- Dneska už se tomu jen směju
- Co nás to ty školy vlastně učí?
- Alláh je přece i váš Bůh!
- Osmnáct let dlouhá cesta do blázince
- Postřehy z návštěvy Londýna
- Kartou prosím aneb reinkarnace u pokladny
Oblíbené blogy
- Ivana Vejvodová
- Renata Francová
- Lenka Veverková
- Barbora Černohlávková Večeřová
- Alexandra Synac
- Petra Pavlíčková
- Můj blog