Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Quazi

5. 6. 2009 14:43
něco z etikety

Pro ženy s titulem se oslovení "slečno" nemá používat. Takže slečno doktorko, slečno magistro, slečno inženýrko je špatně a je to vlastně nevychovanost. Jste-li učitelka, jste vysokoškolsky vzdělaná a tudíž vám přísluší oslovení "paní" bez blbých otázek. Je to logické: dřív se žena osamostatnila, přestala být "slečnou", tudíž závislou na opůvodní rodině, jedině tehdy, když se vdala, nebo získala svou vlastní existenci nějak jinak - třeba absolvováním univerzity. Mně to při promoci přímo zdůraznil ten pán, co mi předával diplom: "Od této chvíle vám přísluší oslovení "paní".

0 0
možnosti
S

Světla

5. 6. 2009 21:09
Re: něco z etikety

Děkuji za objasnění. Já věděla, že mně nemaj říkat slečno:))

0 0
možnosti
V

Vikina

5. 6. 2009 13:43
Hele, Světlo,

chápu, že jsi zavřela diskuze, ale k tomu článku o dětech jsi diskuzi klidně mohla nechat. Tentokrát by si to tam vykrákali mužskž s ženskýma. :-P

0 0
možnosti
S

Světla

5. 6. 2009 21:11
Re: Hele, Světlo,

To je fajn, že to chápeš. Vzhledem k tomu, co někteří považují za "diskuzi", budu D otevírat zcela výjimečně.

Nikdy jsem žádnou diskuzi nezavřela, jen jsem ji neotvírala od začátku.

Díky za zastavení.

0 0
možnosti
MP

admiral666

3. 6. 2009 22:34
cim ohavnejsi, tim vetsi feministka

a ty nejskaredsi resi takove kraviny, jako v clanku :-P

0 0
možnosti
S

Světla

7. 6. 2009 19:03
Re: cim ohavnejsi, tim vetsi feministka

Nelze než souhlasit;-D;-D;-D

0 0
možnosti
WS

wandering star

3. 6. 2009 21:20
Při jednom výletě na ostrovy v benátské laguně

mi velmi lichotilo, když o mně průvodkyně hovořila jako o "la signorina", i když jsem měla na ruce dosti výrazný snubní prsten. Prostě jsem tam byla bez mužského. Ach, Itálie! 

0 0
možnosti
DM

Dr. Muroň

3. 6. 2009 20:50
Před časem jsem četl Váš článek, že muž ne

kupodivu tam pak nebyla diskuse. Napsané to bylo hezky, psát umíte. Ale názory mě poněkud poděsily. To máte na germanistice takové zažrané feministky, co Vás to na fakultě učí?Já si docela myslím, že chlap bez ženský a opačně - že tihle lidi spokojení zcela nebudou.

Ono to s tím dnešním tématem poněkud souvisí, tak to připomínám. Jinak jak to funguje. Např. ve firmách a v etiketě dle pana Špačka se učí, že se oslovuje zásadně paní. Slečno je jen výjimečně, lze tak např. oslovovat studentu na vš (takže ve škole slečno, v práci paní). Samozřejmě, Paroubek, který opravoval na slečna - u Petry, nebo říkal slečna Talmanová, tak je křupan a nevychovanec. To bylo i za totality, že matce s dítětem, i když mladé se mělo dle tehdejší etikety říkat paní. Rozhodně ne, dovolte, slečno, pomůžu Vám s tím kočárkem...

Jinak buďte ráda, že Vám tak říkají. Dávají Vám tím najevo, že jste mladá, což jste.

0 0
možnosti
DM

Dr. Muroň

3. 6. 2009 20:58
Re: Před časem jsem četl Váš článek, že muž ne

Taky jsem si všiml, že na oslovení slečno jsou citlviější skutečné slečny, než třeba paní. Těm to kupodivu nevadí, vzpomínám na jednu, které tak někdo říkal v 42 letech.

Ale ty oslovení, to zas tak podstatné není. Podstatné je, že jste mladá, hezká, inteligentní. Vdávat se nechcete, ale připadá mi, že se tím tématem docela zabýváte.

PS. já jsem ve věku, že byste mohla být moje dcera, a ne tak, že bych Vás měl v 18. Abyste nemyslela, že to někam směřuju. Pokud bych se něčím dotkl, tak to vemte s rezervou, omluvte to věkem (jednou už na mě nějací pacholci, asi tak ve Vašem věku - ale kluci, volali Nazdar dědo).

0 0
možnosti
AA

Saša

18. 5. 2009 16:13
Požádejte Gajdůškovou a Čurdovou,

ať navrhnou zákon, kterým se ryze české zvukomalebné slovo "slečna" zakáže a za jeho použití se bude dávat pokuta.

0 0
možnosti
WS

wandering star

17. 5. 2009 16:15
Takovým jako vy se říká "soudružko"

0 0
možnosti
S

Světla

17. 5. 2009 22:03
Re: Takovým jako vy se říká "soudružko"

Když myslíte.

0 0
možnosti
RL

Limburger

17. 5. 2009 12:40
Ach jo, paní Světlano, to jste si zase naběhla...

V principu s Váma samozřejmě souhlasím. Proto také v angličtině Ms na místo Mrs nebo Miss, že? A v řeči se to tak nějak "spolkne"..."m's.." zní docela docela univerzálně. Ano, souhlasím, že se jedná o jistou diskriminaci.

.

Ale nesouhlasím s Vaším přístupem. Už níže někdo v diskusi zmínil, jak se taková věc může pro dotěrného tazatele krásně obrátit proti nemu samému. Zkuste se nad to povznést a v takových situacích třeba jednoduše odpovědět: "Ano, jsem paní, to to nevidíte? K čemu to ale potřebujete vědět?" (a samozřejmě bez zoufalého falešného prstýnku). A pak už se můžete jen vesele bavit nad tím, jak se z toho dotyčný vykroutí. ;-) Co vy na to?

0 0
možnosti
S

Světla

17. 5. 2009 13:28
Re: Ach jo, paní Světlano, to jste si zase naběhla...

Jsem ráda, že aspoň v něčem se mnou souhlasíte. Mně jde právě o ten princip.

Myslím, že podobné dotazy jsou zbytečné a nic neřeší.

0 0
možnosti
ML

m. l.

16. 5. 2009 23:56
Vytrvejte

v tomto stylu ještě deset, dvacet let a nebudou vám ve druhé osobě říkat nijak a ve třetí "ta stará protiva" :-)

0 0
možnosti
RK

šedý vlk

16. 5. 2009 22:59
Ráčíte

se mýlit. V Německu se slečnám říká slečno jako u nás. V určitém věku už je trapné, nějaké dámě říkat slečno, i když vím, že není (nebyla) vdaná. Buďte proto ráda, že Vám říkají slečno ;-).

0 0
možnosti
  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1906x
Vzdálená příbuzná Johna Boka a docentky DAMU Majky Bokové (23/6/1945 - 12/07/2015).

Hraničářka poražená v boji s prokrastinací, toužící po absolutní nezávislosti a po týdnu složeného ze samých nedělí.

V jistých oblastech neoblomná puritánka, v určitém směru  je jejím pravým opakem. 

 Žije ve Skotsku.

Chtěla by umět psát fejetony.

V současné době má rozdělané tři knížky najednou a je zvědavá, zda se jí podaří dotáhnout je do konce. S tím dotahováním má zásadní problém. Nicméně sní o tom, jak by bylo krásné být spisovatelkou.

Je skalní čtenářkou a velkou fanynkou Alžběty Pondělíčkové.

Udělen titul: baronka ze Všenor