Víte vy, co je štěstí? Tohle je štěstí!

4. 04. 2009 10:46:01
Zkouškové období Aneb zaslechnuto na vlastní uši.

„Já to ale vážně neumím. Fakt. Vůbec jsem se neučila,“ přesvědčovala budoucí učitelka Markéta, která nyní spíš svým vystrašeným výrazem připomínala ztrémovaného žáčka, jenž svým chováním znervózňoval ostatní přítomné čekající na zkoušku.

„Já to neudělám. Říkám vám, že to neudělám,“ hysterčila dál. Ostatní si přáli, aby tahle koza odsud odešla co nejdřív. Konečně zmizela za dveřmi.

„No to je dost! Už jsem si myslel, že jí jednu vrznu,“ ulevil si mladík v kvádru. „Prosim tě, vůbec ji nechápu. Vždycky takhle vyvádí a pak to má. Chápeš to? No tak chápeš to?“ rozohňovala se jeho přítelkyně. „Ty máš tak co mluvit. Jsi skoro to samý: Já to neumim, neumim, neumim – a pak? Za dva nebo za jedna. Takže radši mlč!“ „Ale já to vážně neumim,“ pípla ještě. Pak raději sklonila hlavu nad sešit a doufala, že se jí podaří ještě něco navrčet.

Dveře se rozlétly a v nich byla ona hysterka. Oči jí jen zářily, což byl jasný důkaz toho, že zkoušku zvládla. „Mám to, mám to mám,“ volala hlasitě. „Měla jsem děsný štěstí! Uměla jsem jen tři otázky a dvě z toho jsem si vytáhla. To je co?“ „Dyť jsem to říkal, že to dáš,“ řekl jí mladík v kvádru. Jeho přítelkyně dál studovala sešit.

„Měla jsem štěstí, to je to,“ zvolala Markéta, která se takto nechala slyšet ještě několikrát. Její hlas se chodbou jen rozléhal. To, co se právě odehrávalo na chodbě, bylo slyšet i za dveřmi, které se právě rozlétly. „Tak vy jste, slečno, měla štěstí? Víte vy vůbec, co to je – mít štěstí?!“ ptal se jeden z nejnáročnějších učitelů. Vykřikování a hlasitý hovor byl ten tam. Docent se obrátil na chudáky, které teprve zkouška čekala. „Kdo jde ještě ke mně?“ Mladík se nesměle přihlásil. „Dejte sem index.“ Podal ho docentovi. Ten si nalistoval příslušnou stránku, naškrábal tam VÝBORNĚ, dodal datum a podpis. „Tak!“ ukázal to Markétě a všem okolo. „Vidíte? Tomuhle se říká štěstí!“A hbitě odešel. Dveře za ním práskly.

„Ukaž?“ chtěla vidět zvědavá Markéta, „ty se ale vážně máš! To já mám jen tróju.“ „Díky, bez tebe a tvýho hereckýho výkonu by se to nikdy nestalo,“ odpověděl jí mladík. „Náhodou, máš vážně víc štěstí než rozumu!“ řekla mu přítelkyně. „Neboj, ty ho budeš mít taky,“ pohladil jí po tváři a políbil.

Když docent otevíral její index, prohodil: „To je váš přítel?“ „Ano,“ pípla. „Tak abyste si neměli co vyčítat,“ řekl ještě a podal jí zpátky výkaz o studiu, kde si mohla přečíst VÝBORNĚ.

Autor: Světlana Kadeřábková | sobota 4.4.2009 10:46 | karma článku: 11.70 | přečteno: 927x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.34 | Přečteno: 239 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.10 | Přečteno: 1487 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 471 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 67 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1868

Vzdálená příbuzná Johna Boka a docentky DAMU Majky Bokové (23/6/1945 - 12/07/2015).

Hraničářka poražená v boji s prokrastinací, toužící po absolutní nezávislosti a po týdnu složeného ze samých nedělí.

V jistých oblastech neoblomná puritánka, v určitém směru  je jejím pravým opakem. 

 Žije ve Skotsku.

Chtěla by umět psát fejetony.

V současné době má rozdělané tři knížky najednou a je zvědavá, zda se jí podaří dotáhnout je do konce. S tím dotahováním má zásadní problém. Nicméně sní o tom, jak by bylo krásné být spisovatelkou.

Je skalní čtenářkou a velkou fanynkou Alžběty Pondělíčkové.

Udělen titul: baronka ze Všenor

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...