Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Více než rok bez blogu

Dlouho jsem se tu neukázala. Hodně věcí nakonec dopadlo úplně jinak, než jsem si myslela. O super moderní college v Glasgow už nejspíš nic nenapíšu, začínám novou životní kapitolu.  

Minulý rok byl celkově hodně náročný. Málo práce a špatná práce. Chtěla jsem zoufale novou a lepší a mít jistotu stálého přísunu, čehož se mi na tehdejším a i dosavadním pracovním poměru nedařilo, a tak mám v současnosti místo práce jedné rovnou čtyři a zřídkakdy ještě nějaký přivýdělek za překlad.

Začnu ale od začátku. Od ledna 2017 jsem byla opravdu frustrovaná tím, jak prostě nemůžu nic najít. Proto jsem si řekla, že by nebylo od věci udělat si masérský kurz, protože záda bolí každého, takže čistě teoreticky by tam mohl být i zdroj příjmu. V UK jsou mistry rychlokurzů, švédská masáž se dá udělat za dva dny a člověk je plně kvalifikovaný. Ovšem má to háček, musí si ještě pořídit pojištění, které bohužel platí jen jeden rok a zdarma není. Prostě je to mnohem větší byrokracie a snaha rejžovat všude ještě víc než u nás.

Kurz se mi hrozně líbil, a tak jsem se přihlásila na Glasgow Clyde College, která je mnohem menší než ta super moderní a chladná v centru, je to tam na bázi rodinného prostředí, zkrátka moc fajn. Obor, na který jsem se dala, je jen na rok, jmenuje se Holistic Therapies a  zaměřuje se hlavně na masáže a také jsou tam ještě i jiné předměty, o kterých vám také něco prozradím.

Zhruba ve stejnou dobu, co jsem nastoupila na college, jsem byla přijata do týmu v 200svs, což je konferenční centru Glasgow, jako asistentka různých konferencí, oslav a večírků. Chodí tam převážně manažeři či jiní dobře situovaní jedinci. Hezké místo, ale ta práce stále nic moc.

Koncem tohoto ledna jsem začala pracovat pro jednu mezinárodní výzkumnou agenturu. Sice se stále nejedná o práci snů, ale konečně mám židli! Ano, ostatní práce jsou na stojáka, což člověku vůbec nepřidá, ale teď to mám celkem vyvážené, takže super. Navíc je tam hodně zajímavých lidí a určitě nepřeháním, když řeknu, že z celého světa, složení je hodně pestré a vesměs se jedná o vysokoškoláky, tudíž příjemně stimulující prostředí.

A ještě jsem vám slíbila střípky z college. Jeden předmět byl zaměřen na zdravý životní styl a jídelníček. Nebudu popírat, bylo to hrozně nudné a naivně jsem si myslela, že už nic horšího přijít nemůže. Jak už jistě tušíte, pěkně jsem se pletla! Mnohem horší je tzv. Stress Management. Záměr byl zřejmě takový, že bychom se měli naučit techniky, jak zvládat stres a být schopni předat to našim klientům. Nejenže teorie je celá suchá, řekla bych, že tam opravdu děláme hodně věcí k ničemu, ale i ty rádoby praktické věci nejsou k užitku pro každého. Naše učitelka si zakládá na technice, která se soustředí na vlastní dech. Paradoxně mě to vůbec neuklidňuje, ale spíše stresuje.

Řeči typu: „Zavřete oči, položte si jednu roku na hruď, druhou na břicho a soustřeďte se na svůj dech,“ mě přivádí k šílenství. Je dost možné, že se najde dost dechařů, kterým toto při práci se stresem pomůže, já to vzdala.

Když to tedy půjde dobře, bude ze mě terapeutka, která nebude nabízet techniky zvládání stresu se zaměřením na dech, s občasnými směnami ve výzkumné agentuře a běháním po place v 200svs. Život není šeď.

Autor: Světlana Kadeřábková | sobota 10.2.2018 21:27 | karma článku: 11,36 | přečteno: 343x
  • Další články autora

Světlana Kadeřábková

Když ve Velké Británii sněží, dějí se věci nečekané

Od úterý večer v Glasgow sněžilo, nevypadalo to vůbec hrozně, spíš tak že všechno ráno roztaje. Ve středu jsem se probudila do vánočně zasněženého Glasgow. Lidé ze střední Evropy žijící ve Velké Británii mají ze sněhové nadílky

1.3.2018 v 21:38 | Karma: 20,87 | Přečteno: 982x | Diskuse| Cestování

Světlana Kadeřábková

Moje Proměna čili ne Kafkova

Zpočátku jsem se na neděli těšila, ale čím víc se přibližovala, nějak jsem ztrácela odvahu. V ledničce opravdu byly tři tabletky, ale co když byly cestou do pekla?

14.2.2018 v 21:59 | Karma: 9,32 | Přečteno: 165x | Diskuse| Poezie a próza

Světlana Kadeřábková

O tom, jak jsem poskytla rozhovor pro rádio BBC

Bylo by se to nikdy nestalo, kdyby neexistovaly žádné náhody. Od té doby se vše začínalo ubírat tím lepším směrem.

11.2.2018 v 12:14 | Karma: 13,44 | Přečteno: 502x | Diskuse| Kultura

Světlana Kadeřábková

Moderní škola s unisex záchodkama

Tak je to tady! Myslela jsem si, že unisex záchodky na školách navzdory debatám v jejich prospěch nikdy nebudou. A vida, do jedné takové školy, kde je mají, právě chodím.

24.9.2016 v 21:06 | Karma: 28,45 | Přečteno: 2166x | Diskuse| Cestování

Světlana Kadeřábková

Téměř dva měsíce v Glasgow

O tom, jak si žiju v Glasgow, o pracovních pohovorech, dalších maličkostech a střípek o nejmodernější college v Glasgow, City of Glasgow College.

23.9.2016 v 17:57 | Karma: 16,43 | Přečteno: 614x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1906x
Vzdálená příbuzná Johna Boka a docentky DAMU Majky Bokové (23/6/1945 - 12/07/2015).

Hraničářka poražená v boji s prokrastinací, toužící po absolutní nezávislosti a po týdnu složeného ze samých nedělí.

V jistých oblastech neoblomná puritánka, v určitém směru  je jejím pravým opakem. 

 Žije ve Skotsku.

Chtěla by umět psát fejetony.

V současné době má rozdělané tři knížky najednou a je zvědavá, zda se jí podaří dotáhnout je do konce. S tím dotahováním má zásadní problém. Nicméně sní o tom, jak by bylo krásné být spisovatelkou.

Je skalní čtenářkou a velkou fanynkou Alžběty Pondělíčkové.

Udělen titul: baronka ze Všenor