Pomoc! Bojím se doktorů!

28. 12. 2008 17:18:38
Mám hrozný strach z doktorů. Co strach, přímo fobii! I když ani to není přesné. Charakteristickým znakem fobie je neodůvodněný strach. Pokud nejsem paranoidní, potom důvodů mám hned několik.

Když pomineme několik ani ne zdaleka ojedinělých případů, kdy lékaři při operaci „zapomenou“ v pacientovi nůžky, když náhodou otevřou levou nohu místo pravé, nebo když zcela omylem vezmou zdravou plíci či ledvinu a tu špatnou tam nechají. Nechme stranou případy, kdy ženy záhadně umírají při porodu či krátce po něm. Proč? Vystačíme si s vlastními zkušenostmi. Posuďte sami.

Případ první

Už se někdy stane, že se člověk ocitne v nemocnici. Tahle zkušenost se bohužel nevyhnula ani mně. Moc zvláštní byla reakce lékařky, která mě bohužel začala vyšetřovat. Zjevně ji otravovalo, že musela přijet na zavolání bezradných rodičů, kterým se z bezvědomí nemohla probudit dcera. Nutno podotknout, že dospělá. Bleskurychlá diagnóza: „Určitě si vzala nějaký drogy.“

„Ne, to ne. O tom bych musela něco vědět,“ bránila se matka.

„Co vy víte. Byla jste snad dneska celý den s ní?“ zašklebila se mladá žena v bílém.

Matka zavrtila hlavou.

„Tak vidíte.“

A co víš ty? Pomalu jsem přicházela k sobě. Vztek se ve mně vařil, ale neměla jsem sílu ani chuť dát ho najevo. Pro jistotu mě vzali na pár dní na pozorování. Když mě přivezli do nemocnice, měřili mi tlak, dělali EKG, brali krev a jen tak mezi řečí se mi ta nána zase zeptala: „A nefetovala jste?“ Nejradši bych ji poslala někam, ale místo toho jsem zavrtěla hlavou jako přetím máma. „Však se o tom ty čůzo přesvědčíš, až budou výsledky krve,“ pomyslela jsem si ještě a usnula.

Ráno jsem pro změnu zkolabovala. Zřejmě jen tak pro zábavu, aby se personál nenudil. Zhroucení doprovázely křeče a i proto mi sestřičky začaly říkat „ ta epileptička ze čtyřky“, když měly pocit, že je nemůžu slyšet.

Po několika dnech se mě ujal mladý lékař, který si nemyslel, že simuluju nebo že jsem feťačka. Naneštěstí byl všem sestřičkám akorát tak pro smích. A můj postřeh? Také vyznával zvláštní metodu. „Ehm, no. Podle rozboru moči máte zánět močových cest, ale kvůli tomu tady nejste, takže vás na to léčit nebudeme.“

Po kolečku vyšetření vyvodili lékaři závěr: „bez nálezu“. Takže vlastně zdravá, ne? Nevím, proč jsem v tom případě byla nucena polykat desítky prášků denně. Jen mezi námi, nakonec jsem je nejedla, protože hned druhý den, co jsem ležela na pokoji ještě s dvěma staršími ženami, se sestřička spletla a omylem mi dala prášky mé spoluležící. Užuž jsem chtěla tu nadílku spolykat s průpovídkou z dětství: „Vejdi do života mého a neučiň tam nic zlého,“ když v tu chvíli byla sestra u mě, usmála se, sebrala mi příděl prášků a dala mi jiné, a se slovy: „Já bych to byla popletla,“ zmizela.

Jen mi na té lékařské zprávě nesedělo, že tam není ani zmínka o tom, že jsem v nemocnici zkolabovala. No, asi to nebylo důležité. Ostatně, pro opakovaný kolabs mě hospitalizovali.

Případ druhý

Lékař by měl být odborník. Ano, měl by být. Pořád jsem žila v domnění, že se najdou i výjimky. A o jedné jsem byla dokonale přesvědčená. Až do té doby než jsem dotyčného potkala osobně.

Začátek léta, terapeutická skupinka mladých lidí a psychiatr. Říkejme mu třeba Honzík Cynický. Odborník a mediální hvězda v jednom. Tedy, spíš bývalá. Proč už o něm noviny nic nepíší? V televizi se téměř nevyskytuje?

Záhada neměla dlouhého trvání. Nešlo přehlédnout zamilované pohledy, které ten starý, téměř sedmdesátiletý kocour vysílal ke „své, sotva dvacetileté, pacientce“. Myslím, že by i největšího prasáka pohoršil fakt, že ta hezká holčina, co má problémy sama se sebou, sdílí lože s člověkem, který je ženatý, s tím, který by jí měl pomoci, ji stahuje hlouběji, níž a níž.

V televizi ho nechtějí, ani bulvár se o něm nezmíní. Asi ví, proč. Ona i špatná reklama je reklama. Bulvár u mě stoupl na ceně.

Případ třetí

I babička byla v nemocnici. Bohužel, už se z ní nevrátila. Šla na operaci plic. Nešlo o lehký zákrok. Bylo to tak nespravedlivé. Babička nikdy nekouřila a přesto se jí zlá nemoc nevyhnula. Doktoři měli na neštěstí svůj den. Při operaci nějak přehlédli aortu. Šmik. A další život jim zhasnul pod rukama.

Závěrem

Jsem ráda, že moc lékaře navštěvovat nemusím. Teď ani nemám skoro kam. Můj obvodní lékař se léčí ze závislosti na alkoholu. A i s ním jsem zažila několik historek, které mi spíše nutí k úsměvu. Když jsem si například šla pro razítko, že můžu jezdit autem, tak prohodil: „Bez brejlí, že jo?“

Já se jen zatvářila nechápavě. Brýle na nose už se jaksi staly nějak mou součástí. Bylo mu podezřelé, že mlčím, proto se na okamžik otočil od psacího stolu: „Aha, takže s brýlemi.“

Ještě se divíte, že se bojím? Já ne. A potěšilo mě, že v tom nejsem sama. Nedávno jeden můj duchaplný výrok kriticky okomentoval kamarád slovy: „Ty buď ráda, že jsi humanitně zaměřená, tam nic nezkazíš. - Upřímně, když si přiznám jaký jsem „technik“, mám úplnou hrůzu zajít si k doktorovi.“

Co dodat? Jsem ráda, že patřím k „humanistům“ a mám strach z doktorů.

Autor: Světlana Kadeřábková | neděle 28.12.2008 17:18 | karma článku: 19.37 | přečteno: 2126x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 200 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.45 | Přečteno: 1300 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 67 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1868

Vzdálená příbuzná Johna Boka a docentky DAMU Majky Bokové (23/6/1945 - 12/07/2015).

Hraničářka poražená v boji s prokrastinací, toužící po absolutní nezávislosti a po týdnu složeného ze samých nedělí.

V jistých oblastech neoblomná puritánka, v určitém směru  je jejím pravým opakem. 

 Žije ve Skotsku.

Chtěla by umět psát fejetony.

V současné době má rozdělané tři knížky najednou a je zvědavá, zda se jí podaří dotáhnout je do konce. S tím dotahováním má zásadní problém. Nicméně sní o tom, jak by bylo krásné být spisovatelkou.

Je skalní čtenářkou a velkou fanynkou Alžběty Pondělíčkové.

Udělen titul: baronka ze Všenor

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...