Dobrého pomálu aneb Když se to přežene s čokoládou

15. 05. 2015 23:57:54
Miluju čokoládu a mohla bych ji jíst po tunách, po kilech ji už jím. Znáte ten slastný pocit, když se vám rozpouští na jazyku a pomalu se odtud táhne až do trávicího ústrojí? Pocit, který se nedá ničím nahradit.

Nebudu zapírat, jsem na čokoládě závislá. Je to i jistý zlozvyk, kterého bude těžké se zbavovat, ale jinak to nepůjde. Když se to s ní totiž přežene, může být člověku ouha, a to já dobře znám. Obvykle své denní dávky zvyšuji, když jsem ve stresu, a v něm jsem v podstatě pořád. Kdysi jsem žila v domnění, že si alespoň doplňuji energii, jenže to mi ještě stále nedocházelo, že všeho moc škodí a čokoláda není v tomto výjimkou, bohužel. Když jsem si takto po svém doplňovala energii, tak mi bylo divné, proč jsem věčně tak neskutečně unavená a vysátá.

„Prosim tě, běž k doktorovi, tohle není normální,“ doporučila mi maminka. Nejdříve jsem nikam jít pochopitelně nechtěla, co bych mu jako vykládala? Že jsem pořád unavená? Taky by mi mohl odpovědět, že nejsem nemocná, ale jen líná. Až když únava neustávala a začala být vážně otravná, přitvrdila mamka na výrazivu a se slovy: „Táhni!“ mě poslala k doktorovi. A tak jsem tedy táhla.

Lékař měl podezření na štítnou žlázu. Po sérii vyšetření však zjistil, že žádnou nemocí netrpím. Dál jsem jedla čokoládu a cítila se mizerně. Divím se, že mi vůbec nedocházelo, co svému tělu provádím, jak ho nevědomě huntuji, jak ho nutím zpracovávat nadměrný cukr, což mu samozřejmě na energii nepřidává, právě naopak. Oči mi až otevřel článek, který se zabýval nadměrnou konzumací čokolády. A tam přesně byly popsány ty stavy únavy, vyčerpanosti a podrážděnosti, které jsem nedobrovolně zažívala, přitom jsem si je sama navozovala.

Jenže boj s jakoukoliv závislostí není zrovna snadný. Stále se mi ještě stává, že na nějaký článek a na selský rozum zapomenu a vesele si jím čokoládu a jím, až je mi z toho smutno. Když si však uvědomím v čem je chybička, potom tu hnědou hmotu omezím a je mi hned lépe. Dobrého po málu.

Autor: Světlana Kadeřábková | pátek 15.5.2015 23:57 | karma článku: 13.50 | přečteno: 378x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.81 | Přečteno: 197 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.52 | Přečteno: 335 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 98 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.70 | Přečteno: 561 | Diskuse
Počet článků 67 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1868

Vzdálená příbuzná Johna Boka a docentky DAMU Majky Bokové (23/6/1945 - 12/07/2015).

Hraničářka poražená v boji s prokrastinací, toužící po absolutní nezávislosti a po týdnu složeného ze samých nedělí.

V jistých oblastech neoblomná puritánka, v určitém směru  je jejím pravým opakem. 

 Žije ve Skotsku.

Chtěla by umět psát fejetony.

V současné době má rozdělané tři knížky najednou a je zvědavá, zda se jí podaří dotáhnout je do konce. S tím dotahováním má zásadní problém. Nicméně sní o tom, jak by bylo krásné být spisovatelkou.

Je skalní čtenářkou a velkou fanynkou Alžběty Pondělíčkové.

Udělen titul: baronka ze Všenor

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...