Češka ve Skotsku

Světlana Kadeřábková

Když ve Velké Británii sněží, dějí se věci nečekané

Od úterý večer v Glasgow sněžilo, nevypadalo to vůbec hrozně, spíš tak že všechno ráno roztaje. Ve středu jsem se probudila do vánočně zasněženého Glasgow. Lidé ze střední Evropy žijící ve Velké Británii mají ze sněhové nadílky

1.3.2018 v 21:38 | Karma článku: 20.87 | Přečteno: 982 | Diskuse

Světlana Kadeřábková

O tom, jak jsem poskytla rozhovor pro rádio BBC

Bylo by se to nikdy nestalo, kdyby neexistovaly žádné náhody. Od té doby se vše začínalo ubírat tím lepším směrem.

11.2.2018 v 12:14 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 502 | Diskuse

Světlana Kadeřábková

Více než rok bez blogu

Dlouho jsem se tu neukázala. Hodně věcí nakonec dopadlo úplně jinak, než jsem si myslela. O super moderní college v Glasgow už nejspíš nic nenapíšu, začínám novou životní kapitolu.

10.2.2018 v 21:27 | Karma článku: 11.36 | Přečteno: 343 | Diskuse

Světlana Kadeřábková

Moderní škola s unisex záchodkama

Tak je to tady! Myslela jsem si, že unisex záchodky na školách navzdory debatám v jejich prospěch nikdy nebudou. A vida, do jedné takové školy, kde je mají, právě chodím.

24.9.2016 v 21:06 | Karma článku: 28.45 | Přečteno: 2166 | Diskuse

Světlana Kadeřábková

Téměř dva měsíce v Glasgow

O tom, jak si žiju v Glasgow, o pracovních pohovorech, dalších maličkostech a střípek o nejmodernější college v Glasgow, City of Glasgow College.

23.9.2016 v 17:57 | Karma článku: 16.43 | Přečteno: 614 | Diskuse

Světlana Kadeřábková

Čas na změnu aneb život je změna

O tom, co mě čeká a nemine v druhé polovině "velkých prázdnin". Pokud je výše uvedené pravdou, potom zcela určitě žiju, což není špatné zjištění. Ovšem, nevím, jak je možné, že často mám pocit, že jen přežívám.

30.6.2016 v 19:34 | Karma článku: 17.98 | Přečteno: 316 | Diskuse

Světlana Kadeřábková

První prosincová neděle v Aberdeenu

Stejně jako každý víkend jsem i tento prokrastinovala. Včera jsem byla v knihovně půjčit si pravdivý příběh o klukovi, který se narodil svobodné matce natajňačku v 50. letech 20. století v Dublinu.

6.12.2015 v 20:29 | Karma článku: 10.28 | Přečteno: 298 | Diskuse

Světlana Kadeřábková

Studium Čechů ve Skotsku? Zdarma!

O tom, jak je to s pravidly při studiu Čechů ve Skotsku a proč se vyplatí ve Skotsku studovat. Po střední škole můžete odejít do Skotska a studium budete mít jako občan EU zdarma.

8.11.2015 v 13:17 | Karma článku: 15.37 | Přečteno: 1722 | Diskuse

Světlana Kadeřábková

Zabiják na SŠ aneb Je horší být pozůstalý nebo rodič vraha?

O tom, jak jsem si myslela, že Aberdeen je bezpečné město, a jak jsem se pěkně pletla. Na prestižní SŠ zavraždil šestnáctiletý žák svého spolužáka. Motiv? Oběť se budoucímu vrahovi vysmívala, že je tlustý.

7.11.2015 v 17:28 | Karma článku: 13.99 | Přečteno: 763 | Diskuse

Světlana Kadeřábková

Přes rok ve Skotsku

O mých představách, které se liší od reálu. Takže o mých představách a o skutečnosti. Jaké to je ve Skotsku.

31.10.2015 v 20:57 | Karma článku: 15.23 | Přečteno: 640 | Diskuse

Světlana Kadeřábková

Poprvé ve Skotsku

Všechno je jednou poprvé. Tohle poprvé bylo natolik zajímavé, že už tehdy jsem věděla, že se sem dříve či později zase vrátím.

27.8.2015 v 22:34 | Karma článku: 13.35 | Přečteno: 440 | Diskuse
Počet článků 67 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1868

Vzdálená příbuzná Johna Boka a docentky DAMU Majky Bokové (23/6/1945 - 12/07/2015).

Hraničářka poražená v boji s prokrastinací, toužící po absolutní nezávislosti a po týdnu složeného ze samých nedělí.

V jistých oblastech neoblomná puritánka, v určitém směru  je jejím pravým opakem. 

 Žije ve Skotsku.

Chtěla by umět psát fejetony.

V současné době má rozdělané tři knížky najednou a je zvědavá, zda se jí podaří dotáhnout je do konce. S tím dotahováním má zásadní problém. Nicméně sní o tom, jak by bylo krásné být spisovatelkou.

Je skalní čtenářkou a velkou fanynkou Alžběty Pondělíčkové.

Udělen titul: baronka ze Všenor